Ga naar inhoud

Tot hoever kan ik gaan?


Aanbevolen berichten

Ik heb een PIII 800EB Mhz op een ASUS CUSL2-C. Nu draait mijn systeem op 929 Mhz stabiel. Ik heb er 4 case-fans inzitten en op me CPU zit een Titan TTC-D5TB(4) met een 80 mm fan. Nu is mijn vraag dus: Tot hoever kan ik gaan met me CPU? Nu als ik surf is de CPU 29C en het mobo 25C. Wil dit zeggen dat ik nog verder kan of moet ik ook me VGA in de gaten houden en het geheugen?
Link naar reactie
Die temperaturen zijn prima. Het is gewoon een kwestie van proberen, als je nog hoger gaat, en je systeem wordt onstabiel, dan moet je een stap terug. 155 MHz voor je geheugen is wel al veel, maar hoger proberen kan natuurlijk altijd. Als je een goede videokaart hebt dan is het wel te doen ieg.
Link naar reactie
Kan ik m ook op 1000 krijgen dan met mijn mobo? Want 1000 is eigenlijk ongeveer mijn streven, vandaar die 4 casefans en de grotere koeler. Nu draait ie nog steeds @929, maar ik wil meer. Ben alleen bang dat me geheugen of VGA het niet gaat trekken dan... Heb trouwens 2 verschillende merken erin: Kingston(2x) en Siemens.
Link naar reactie
[quote:cf04f56f20="lykele"]Dat kingston geheugen kan problemen gaan geven, kingston staat niet bekend op zijn OC-baarheid, en zelf heb ik met een pII en kingston nogal wat OC-problemen gehad. Het hangt van je VGA-kaart af of ie t kan, niemand kan garantie geven dat het werkt...[/quote:cf04f56f20] Mja, ik denk dat er in beide modules niet veel rek meer zit... een PIII 800EB draait standaard op 6x133, dus om naar 929 MHz te gaan dan moet hij nu al op 155x6 draaien. Er zijn niet heel veel modules dxie dat redden, laat staan hoger :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...