Ga naar inhoud

Hoeveel mhz/ghz??


Aanbevolen berichten

En zoals de [b:3355f9630f]FAQ[/b:3355f9630f] al zegt (:evil:): [quote:3355f9630f]Welke AthlonXP’s zijn er? AthlonXP 1500+ : 1333 MHz AthlonXP 1600+ : 1400 MHz AthlonXP 1700+ : 1466 MHz AthlonXP 1800+ : 1533 MHz AthlonXP 1900+ : 1600 MHz AthlonXP 2000+ : 1667 MHz AthlonXP 2100+ : 1733 MHz[/quote:3355f9630f] pff :)
Link naar reactie
Wat is er mis met een 1800+? Denk je dat die te langzaam is? De 1900+ lijkt zo'n beetje 40 euro duurder, maar is echt niet zoveel sneller. Als je per onderdeel steeds zo'n 40 euro meer uitgeeft omdat dat beter is, tja op een gegeven moment wordt dat 400 euro. Ik denk dat als je een kwalitatief goede koeler koopt die stil is en goed koelt, dat je daar meer aan hebt dan aan een 1900+. Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan een snelle harde schijf dan aan een supersnelle CPU. Wat heb je eraan als zo'n schijf niet mee kan komen. Hetzefde verhaal voor de het geheugen en de videokaart. Let bijvoorbeeld ook op extra's als de casefan! Windows XP werkte niet goed op mijn XP1600 systeem. Totdat de link naar de temperatuur werd gelegd. Het lag niet zozeer aan de CPU maar aan de temperatuur binnen de kast. De videokaart is kennelijk een grote warmte producent ... Nadat toevoegen van de casefan werkt XP nog steeds zonder dat ik die opnieuw heb geïnstalleerd.
Link naar reactie
[quote:04d02e307f="Hans.Vosman"]Wat is er mis met een 1800+? Denk je dat die te langzaam is? De 1900+ lijkt zo'n beetje 40 euro duurder, maar is echt niet zoveel sneller. Als je per onderdeel steeds zo'n 40 euro meer uitgeeft omdat dat beter is, tja op een gegeven moment wordt dat 400 euro. Ik denk dat als je een kwalitatief goede koeler koopt die stil is en goed koelt, dat je daar meer aan hebt dan aan een 1900+. Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan een snelle harde schijf dan aan een supersnelle CPU. Wat heb je eraan als zo'n schijf niet mee kan komen. Hetzefde verhaal voor de het geheugen en de videokaart. Let bijvoorbeeld ook op extra's als de casefan! Windows XP werkte niet goed op mijn XP1600 systeem. Totdat de link naar de temperatuur werd gelegd. Het lag niet zozeer aan de CPU maar aan de temperatuur binnen de kast. De videokaart is kennelijk een grote warmte producent ... Nadat toevoegen van de casefan werkt XP nog steeds zonder dat ik die opnieuw heb geïnstalleerd.[/quote:04d02e307f] Kortom: als je een snelle pc wil dan moet je zorgen dat alle componenten snel genoeg zijn en goed kunnen meekomen met de anderen :wink:
Link naar reactie
[quote:c4e2c9865a="kajutsa"]jij bent zeker van jezelf, natuurlijk doe je alleen zo'n uitspraak als je ze allebei zelf heb getest! :) Of niet soms?[/quote:c4e2c9865a] Hier thuis hebben we onder andere een pentium 4 2GHZ en zelf heb ik een AMD Athlon XP 1800+ , en de AMD processor is stukken sneller als de pentium 4 processor, dus ga ik er vanuit dat AMD Athlon XP processoren altijd sneller zijn als een pentium 4
Link naar reactie
Pentium 4 is uberhaupt niet goed in combinatie met SDRAM, en je mag Intel en AMD zo niet vergelijken door de andere architectuur. En een GF3 met een Savage vergelijken is een riskante zaak, op kantoorgebied wint die savage, in games vaak de GF3, vooral als games die leuke texel shader gaan gebruiken of de nfite machine
Link naar reactie
[quote:a9d823970b="lykele"]Pentium 4 is uberhaupt niet goed in combinatie met SDRAM, en je mag Intel en AMD zo niet vergelijken door de andere architectuur. En een GF3 met een Savage vergelijken is een riskante zaak, op kantoorgebied wint die savage, in games vaak de GF3, vooral als games die leuke texel shader gaan gebruiken of de nfite machine[/quote:a9d823970b] Beide pc's hebben 256 MB DDRAM en een GF2 videokaart.
Link naar reactie
[quote:b21e62f086="frankst"][quote:b21e62f086="lykele"]Pentium 4 is uberhaupt niet goed in combinatie met SDRAM, en je mag Intel en AMD zo niet vergelijken door de andere architectuur. En een GF3 met een Savage vergelijken is een riskante zaak, op kantoorgebied wint die savage, in games vaak de GF3, vooral als games die leuke texel shader gaan gebruiken of de nfite machine[/quote:b21e62f086] Beide pc's hebben 256 MB DDRAM en een GF2 videokaart.[/quote:b21e62f086] Heeft de één bijv. DDR pc2100 en de ander DDR pc2700 geheugen? Of is dat ook gelijk? Kan best zijn hoor dat de 1800+ wat beter is dan de P4 2GHZ, maar ik geloof niet dat het verschil heel groot is!
Link naar reactie
[quote:82b8491f42="kajutsa"][quote:82b8491f42="frankst"][quote:82b8491f42="lykele"]Pentium 4 is uberhaupt niet goed in combinatie met SDRAM, en je mag Intel en AMD zo niet vergelijken door de andere architectuur. En een GF3 met een Savage vergelijken is een riskante zaak, op kantoorgebied wint die savage, in games vaak de GF3, vooral als games die leuke texel shader gaan gebruiken of de nfite machine[/quote:82b8491f42] Beide pc's hebben 256 MB DDRAM en een GF2 videokaart.[/quote:82b8491f42] Heeft de één bijv. DDR pc2100 en de ander DDR pc2700 geheugen? Of is dat ook gelijk? Kan best zijn hoor dat de 1800+ wat beter is dan de P4 2GHZ, maar ik geloof niet dat het verschil heel groot is![/quote:82b8491f42] Allebij hebben ze DDR pc2100
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...