Ga naar inhoud

Hellup !!!!!!! :mogelijk schade aan nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Hellup !!!!!!!!!!!!! Ik heb net op de HCC en MSI KT4V moederbord gekocht met en AMD 2000+ XP. verder heb ik 2x 256 DDR 333 en een western digital 40 GB 7200 toeren met 8mb cache. Goeie koop vind ik. Maarrrrr. Tijdens instalalatie deed alles het perfect maar herkende het systeem mijn schijf niet. Dus geen setup. Toen heb ik een andere oude 4 GB erop gezet en toen ging het wel. Maar ik wou alles snel doen en heb die schijf niet in de kast geschroefd maar erop gelegd (ongeveer op de Floppy). Tijdens het formatteren sprongen de vonken er ineens vanaf. Paniek !!!!!! Alles uitgezet. Nu herkent mijn moederbord de CPU als een AMD 1250 mhz ipv 2000+. Ik heb die schijf omgeruild en alles doet het nu maar hij ziet nog steeds de CPU als 1250. Windows zit er wel op maar ik weet niet of het moederbord nu defect is of dat er iets anders is/kan zijn. Help me aub :cry: Wat moet ik doen?
Link naar reactie
Dat klinkt logisch ! Maar dat roept ook wat vragen bij mij op. Ik dacht dat de computer als ie opstart de fabriekssnelheid van de cpu weergeeft. Maar ik begrijp hieruit dat daar wordt weergegeven op welke snelheid ik de CPU laat lopen. Aha. Nu ik toch bezig ben: ik overweeg om te gaan overclocken. Hoe snel verwacht je dat ik dat ding kan laten lopen? En kan het zijn dat het moederbord stiekem toch schade heeft opgelopen? Is er een manier om dat te testen? Alvast bendankt voor de hulp.
Link naar reactie
[quote:a658d4c06d="atvdlaan12"]Ik zou tijdens de garantieperiode niet gaan overclocken. Als het misgaat heb je dan een probleem.[/quote:a658d4c06d] bij de meeste leveranciers vervalt de garantie al op het moment dat je de cpu zelf plaatst.. en daarnaast om pas te gaan ocen naar de garantieperiode?? :-? als je wilt OC'en, moet je je niet teveel van de garantie aantrekken.... gewoon niet teveel in 1 keer willen, anders sloop je de boel natuurlijk wel.. en gewoon veel op internet lezen hoe het allemaal moet, waar je moet op letten e.d, dan kan er weinig misgaan... maar als ik het antwoord van de topicstarter lees, dan raad ik je tensterkste aan eerst eens goed door te lezen hoe je moet OC'en... lees anders [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60465]dit[/url] ook eens door, staat wel zeer nuttige info in....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...