Ga naar inhoud

Temp. softwarematig aflezen


Aanbevolen berichten

Heb die MBM5 geprobeerd en dat is idd wel een mooi progje. Nu heb ik alleen wel 4 CaseFans in me kast zitten. Kan ik die op een op andere manier ook softwarematig aflezen, of moet ik dat doen dmv een externe temperatuurmeter? Ik bedoel dan natuurlijk de temp. in me kast. Thanx
Link naar reactie
[quote:aa0ff7e76d="Gilbert"]Heb die MBM5 geprobeerd en dat is idd wel een mooi progje. Nu heb ik alleen wel 4 CaseFans in me kast zitten. Kan ik die op een op andere manier ook softwarematig aflezen, of moet ik dat doen dmv een externe temperatuurmeter? Ik bedoel dan natuurlijk de temp. in me kast. Thanx[/quote:aa0ff7e76d] Heb je die 4 case-fans op je voeding aangesloten of op je mobo? alle fans die op je mobo zijn aangesloten kun je software matig aflezen... anders niet!
Link naar reactie
Ik kan dus alleen de temp. van me case zien en niet het aantal rpm wat de koelers draaien. Geeft niet. Alleen snap ik het programma MBM5 niet helemaal goed. Ik bedoel dat het instellen van de fans niet helemaal wil lukken. Ook niet mbv de helpfile die erbij zit. Heb 3 sensors aanstaan. Eentje geeft -32 continu aan (???????????). Heb op me mobo volgens MBM 4 sensors (of 3): Asus 1, Asus 2, Asus 2(CUSL2), Asus 3. Asus 3 geeft -32 aan. Waar komt die temp. vandaan dan? Ook geeft het Dashboard 2x een aantal RPM aan. Welke is welke??? Zou je me aub willen helpen. Bedankt
Link naar reactie
Ja, maar nu weet ik nog niet precies HOE. MBM Fan Sensor geeft 10 sensors aan (Zoals gewoonlijk). Bij Should Display Board Sensor staan er 3 nl.: AS99127F -1 AS99127F -2 AS99127F -3 Welke moet waaraan gekoppelt worden? En hoe stel ik het beste het Fan Type en de Fan Divider in?
Link naar reactie
[quote:ccbed8c0ae="Gilbert"]Ja, maar nu weet ik nog niet precies HOE. MBM Fan Sensor geeft 10 sensors aan (Zoals gewoonlijk). Bij Should Display Board Sensor staan er 3 nl.: AS99127F -1 AS99127F -2 AS99127F -3 Welke moet waaraan gekoppelt worden? En hoe stel ik het beste het Fan Type en de Fan Divider in?[/quote:ccbed8c0ae] onder fan1 doe je bijv.: AS99127F -1 onder fan2 doe je bijv.: AS99127F -2 onder fan3 doe je bijv.: AS99127F -3 die: AS99127F -1, AS99127F -2 en AS99127F -3 zijn de sensoren op je mobo en moeten dus gekoppelt worden aan een fan-meter in mbm5. Aan de Fan Type en Fan Divider hoefde ik niet te zitten! Maar ik kan wel ff vertellen hoe het bij mij is ingesteld: [b:ccbed8c0ae]fan1[/b:ccbed8c0ae]= Via686B-1 | Fan type= /1 | Fan divider= 8 (dit is de CPU fan) [b:ccbed8c0ae]fan2[/b:ccbed8c0ae]= Via686B-1 | Fan type= /1 | Fan divider= 4 (dit is de case fan) Ik hoop dat je het nu snapt :) Zo niet horen we het wel...
Link naar reactie
Het is nu allemaal goed ingesteld en ik zie eidelijk waardes ipv 0. Wat ik zie is het aantal RPM dat de fans draaien en wel allemaal 4500 RPM. kan het zijn dat me CPU cooler op 2250 RPM Draait??? Hij is trouwens wel kapot (Kogellagers = leuke herrie), maar nieuwe is in aantocht. Nu had ik alleen nog een vraagje over die temp. sensors. Waar komt dan die -32 vandaan??? En ik heb 3 waardes in me taakbalk staan; sensor 1,2,3. De waardes van Asus 1 en Asus 3 veranderen totaal niet. Alleen die van Sensor 2 die gekoppelt staat aan Asus 2 (CUSL2). Dit laatste is dus het type mobo dat ik heb. De waardes zijn op volgorde van sensor: -32 34 28. Enig idee?
Link naar reactie
Ook moet je gewoon deze mobo-sensors koppelen met de meters van mbm5. De waardes veranderen ook niet snel! Want er is een waarde voor de temp. van je mobo, case en CPU. De mobo en case temp. blijft altijd redelijk gelijk... alleen de CPU temperatuur blijft nooit erg stabiel. Omdat hij soms zit te nixen en soms heel hard moet werken :)
Link naar reactie
Er is er idd eentje die continu verandert van waarde. Dat is dan die van me CPU. Nu heb er dan nog 2 staan. Maar waar komt dan in vredesnaam die -32 (!) vandaan??? Zijn deze waardes goed voor een gezond systeem?: CPU 34 C Case 28 C ????? -32 C <-- Geen flauw idee waar die van is!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...