Ga naar inhoud

Socket praat ??


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij wegwijs maken in de verschillende sockets die gebruikt worden op de verschillende moederborden, in relatie tot de hierin te gebruiken processors. Ik zie Socket A, 370, 478, Slot 1 etc. Is er ergens een uiteenzetting te vinden over wie wat is, wat kan en waarvoor dient.... welke oude type processors kan ik in welke sockets gebruiken (aanschaf nieuw moederbord) enz... bvd.
Link naar reactie
Socket A/462 = AMD Athlon, AthlonXp, Duron Socket 370 = Pentium III, Celeron2 Socket 423 = originele Pentium 4 (williamette) Socket 487 = Nieuwe Pentium 4 (williamette & Northwood), P4 celeron. Slot 1 = Pentium II, oudere PIII's en celerons Slot 2 = Pentium III Xeon Slot A = AMD Athlon Classic Dat zijn de recentere sockets en slots :) Overigens betekend het nog niet dat als de socket hetzelfde is, een CPU upgrade ook zomaar werkt. Het moederbord moet ook meewerken.
Link naar reactie
[quote:f5293a9ee4="egslim"]Verschillende communicatie protocollen van de processoren, verschillend stroomverbruik. Het voordeel van een slot ten opzichte van een socket is dat de processor en wat erbij hoort meer ruimte heeft, maar ook duurder is.[/quote:f5293a9ee4] de reden dat men Slot CPU's had bij zowel AMD als Intel was omdat de L2 cache als losse chipies op de een PCBtje zaten ipc On-die. Jou kenende wist je dat wel maar ik zeg het tog even
Link naar reactie
[quote:4e03252524="Red Dragon"][quote:4e03252524="egslim"]Verschillende communicatie protocollen van de processoren, verschillend stroomverbruik. Het voordeel van een slot ten opzichte van een socket is dat de processor en wat erbij hoort meer ruimte heeft, maar ook duurder is.[/quote:4e03252524] de reden dat men Slot CPU's had bij zowel AMD als Intel was omdat de L2 cache als losse chipies op de een PCBtje zaten ipc On-die. Jou kenende wist je dat wel maar ik zeg het tog even[/quote:4e03252524] :) Dat wist ik wel, maar ik wilde termen als "on-die" en "cache" vermijden, om niet te hoeven uitleggen. Anyway, in de cache wordt informatie opgeslagen waar de processor heel snel bij kan, en "on-die" wil zeggen in dezelfde chip als de processor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...