Ga naar inhoud

commentaar op AMD


Aanbevolen berichten

Erg leuke discussie, maar als iemand een niet al te groot budget heeft, waarom dan zitten zeiken dat Intel beter is. Ik ben het er mee eens, als geld geen rol speelt zou ik ook gelijk een Intel hebben genomen met dat nieuwe snellere ram. Als je het verschil in prijs ziet bij voorgeconfigureerde systemen dan sta je toch wel ff te kijken. Voor die verschillen kun je een goede videokaart aanschaffen waarmee je dan weer hogere scores haalt. Als AMD met hun .13 micron processors komen zullen we wel weer zien welke beter presteert, de AMD of de Intel. En AMD kan op zijn 64 bit processors wel 32 bit software draaien en INTEL MOOI NIET. :D
Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
OC@15, Heb je wel eens gekeken waar games het meest van afhankelijk zijn??? Dat is tegenwoordig geheugenbandbreetde, niet rekenkracht alleen. En daar is de P4 dus wel de grote koning is :) Kijk maar eens naar Q3A en 3Dmark bijvoorbeeld, die doen het beter op een P4 door zijn bandbreedte. Dus om te zeggen dat de P4 slecht voor games klopt niet.
Link naar reactie
DDR-2 duurt nog wel ff voor we dat gaan zien. Volgens de laatste berichten gaat het pas in 2004 mainstream worden. Dat DDR333 er al lang is hoef je ons btw niet te vertellen, wat denk je dat ik zelf in me systeem heb zitten ;) Intel gaat btw zelf met de Prescott core naar 667 Mhz FSB, en mogeleijk daarna al snel naar de 800 MHz FSB.
Link naar reactie
Dat is idd wel zo, al zijn de modellen zoals de P4 2GHz op dit moment al heel betaalbaar. RDRAM is ook al lang niet mneer zo duur als het vroeger was. Alleen als je bijvoorbeeld de P4 2533 MHz hebben wilt, tsja dan moet je wel met een euro of 900 aankomen.... Maar dat is eigenlijk nooit anders geweest met de topmodellen. Toen AMD nog Slot A leverde, kostte de 1 GHz Athlon bij introductie ook zoiets. Het is pas een beetje met de Thunderbird gekomen dat die dingen zo goedkoop werden.
Link naar reactie
[quote:934e96f706="BA"]OC@15, Heb je wel eens gekeken waar games het meest van afhankelijk zijn??? Dat is tegenwoordig geheugenbandbreetde, niet rekenkracht alleen. En daar is de P4 dus wel de grote koning is :) Kijk maar eens naar Q3A en 3Dmark bijvoorbeeld, die doen het beter op een P4 door zijn bandbreedte. Dus om te zeggen dat de P4 slecht voor games klopt niet.[/quote:934e96f706] Het is ook niet helemaal waar dat de P4 door zijn bandbreedte goed is in 3DMark, want mijn scores liggen/lagen hoger dan die van SkinnerEd die een 2.2 (of 2.0 dat weet ik niet precies) P4 met een ti4600 heeft.
Link naar reactie
[quote:d4c8570cb7="BA"]OC@15, Heb je wel eens gekeken waar games het meest van afhankelijk zijn??? Dat is tegenwoordig geheugenbandbreetde, niet rekenkracht alleen. En daar is de P4 dus wel de grote koning is :) Kijk maar eens naar Q3A en 3Dmark bijvoorbeeld, die doen het beter op een P4 door zijn bandbreedte. Dus om te zeggen dat de P4 slecht voor games klopt niet.[/quote:d4c8570cb7] :cry: Had ik dan alles fout?? dat kan toch niet, BA zeg es wat er wel klopte aan mijn post :)
Link naar reactie
Jij zegt dat de Athlon koning in games is door zijn hoge MIPS rating (komt door de FPU) maar dat is met de huidige games helemaal niet zo, die vreten eerder bandbreedte als rekenkracht. Er zijn wel een paar games waarbij de AXP uitblingt (zoals UT :D) maar in andere is de P4 vaak sneller, vooral de games zoals Q3A, MOHAA, RTCW, SOF2, die erg bandbreedte afhankelijk zijn. Voorbeeld, mijn games gingen niet echt sneller op 1850 Mhz ipv 1533 MHz, maar met een 185 MHz FSB scheelt dat wel een helehoop.
Link naar reactie
Je kan zeggen wat je wilt: mijn volgend compleet nieuwe systeem wordt toch echt een Intel (maar een nieuw systeem komt er voorlopig toch niet, nog ff upgraden is goedkoper ;)). Ik heb het compleet gehad met AMD gebaseerde systemen. Dat ligt _absoluut_ niet aan AMD, maar wel aan VIA. Raid wat niet goed presteerd door de VIA controller (en dan komt daar eindelijk een patch voor, start je PC niet meer op), die vage 4 in 1 drivers waardoor de ene keer je cdrom drives ineens verdwenen zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik heb er dus schoon genoeg van.
Link naar reactie
OK, dan neem ik die met 256 MB DDR en een 1800+. Hij wil namelijk graag een snel systeem voor internetten en briefjes tikken, maar ook file decompressie en bewerking. Ik zei al dat 1 Ghz genoeg was, maar hij wilde er nog een hele tijd mee doen en ik schat dat een 1800+ de komende 6 jaar nog wel briefjes kan tikken :D
Link naar reactie
[quote:c83a295b30="BA"]Dat is de Sis 745 ipv de Sis 735. En die is idd beter volgens mij.[/quote:c83a295b30] [b:c83a295b30] NEEEEEEEEEEEEEEEEE[/b:c83a295b30]!!! die is niet beter!!!! hij ondersteund DDR333 dat is het enige en dat stop je toch niet in een Buget systeem. de Sis745 en ook het bijbehorende ECS K7S6A plankje is uitermate instabiel als alle geheugen banken vol zitten. Ik raad aan om voor de ECS K7S5A te gaan, Goedkoper, stabieler en ook nog eens On-board LAN welkede ECS K7S6A niet heeft.
Link naar reactie
Helemaal eens met Red Dragon. Ik heb met die SiS 745 chipset gespeeld, in de C!T staat een test ervan. Blijf er maar liever bij weg. Toevallig heb ik vandaag voor iemand een budget systeem samengesteld, een ECS bordje met KT266A chipset, 256Mb DDR en een 1,2GHz Duron. Ook een erg leuk systeempje, voor weinig geld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...