Ga naar inhoud

RAID driver werkt niet


Aanbevolen berichten

Hallo,Ik heb een probleem met mijn MSI KT3 ultra mobo. Er zit een AMD XP1700 op met een 512 MB geheugen pc2700. Alles liep lekker totdat ik besloot om de raid functie te gaan gebruiken, dit ism twee Maxtor 40 gb 7200 t/m HDs. Een stiped array was snel gemaakt,bij het opstarten geeft hij aan dat in de raid bios instellingen de stripe array functional is.De i/o port staat op EC00 en op E400. Maar als ik daarna in win 98se de MB fast trak 133 lite driver installeer komt de pc bij het opstarten niet verder dan het destop beeld, de HD draait dan nog even door en dan staat de boel muurvast. Dan kan ik alleen via de veilige mode opstarten en als ik dan de raid driver verwijder start windows weer normaal op (mits ik de vraag bij het opstarten van een raid driver installeren negeer). De bronnen voor de raid controller staan op: Geheugenbereik DFFFCOOO - DFFFFFFF invoer/uitvoerbereik ECOO - ECO7 invoer/uitvoerbereik E8OO - E8O3 invoer/uitvoerbereik E4OO - E4O7 invoer/uitvoerbereik EOOO - EOO3 invoer/uitvoerbereik DCOO - DCOF Geheugenbereik OOOCB4OO - OOOD3BFF Er staat een vraagteken bij en er staat:Dit apparaat gebruikt bronnen die niet overeen komen met de configuraties voor het apparaat.Klik op configuratie handmatig instellen etc. Ook bij apparaatbeheer staat een vraagteken bij PCI Universal Serial Bus. Bij de bronnen staat het geheugenbereik op DFFF7FOO - DFFF7FFF Heeft iemand een tip waar ik moet zoeken? Alvast bedankt, Piet.
Link naar reactie
Dat vraagteken bij de PCI bus heb ik ook, daar is nix mis mee. heb aanvankelijk ook de harde schijf op de raid controller gehad, (met maar 1 schijf) op stripe en was nix mis mee. Probleem zal dus of in Mobo zitten, Of de driver is niet goed(Was een diskette dus kan van alles mis mee gaan) Misschien nog een x in xp installeren?
Link naar reactie
Hier ben ik weer :-? Ik heb alle nieuwe drivers van het net gehaald die ik maar kon bedenken. 4in1 van MSI Asus agp driver Raid van MSI Het probleem blijft. Pc loopt als n trein totdat je de raid driver in windows98se installeerd. Dan zie je een blank desktopscherm en staat de HD nog even te draaien en dan staat de boel muurvast :cry: Ik heb ook nog geprobeerd om win XP te instaleren maar die komt niet eens door de installatie heen. Op een ander forum (van MSI was wel een reactie voor een K7 bord)heb ik gelezen dat USB een hoop geheugen wegneemt zodat er te weinig geheugen overblijft voor een SCSI controller. De USB zou dan in de bios uitgeschakeld moeten worden. Dit is in mijn geval moeilijk met een USB muis en Keyboard. Bovendien moet je toch met alle mogenlijkheden kunnen werken die op het bord zitten. Nog iemand een suggestie?
Link naar reactie
Bij de winXP installatie is het wel eens handig om de BIOS in default of failsafe mode te zetten. Hierdoor worden opties als sideband adressing en fastwrite e.d. uitgeschakeld want daar bakt MSI over het algemeen niet veel van. Gebruik ook [b:16484b570e]niet[/b:16484b570e] F6 om een niet microsoft RAID driver te installeren.
Link naar reactie
Hoi, het werkt :P maar als volgt voor elkaar gekregen: Als je niet op F6 drukt bij installatie van win XP voor het installeren van een raid driver ziet win XP bij de vraag op welke HD wilt u win XP installeren geen HD zodat je op deze mannier win XP niet kunt installeren. Dit heb ik nu opgelost door een 100 ATA HD op de de primairy IDE poort aan te sluiten waar het systeem nu vanaf boot. Daarna kon ik de raid driver installeren. Nu heb ik nog een vraag, heeft de 100 ATA boot HD een nadelig effect op de snelheid van de op stripe staande 2 HD's van 133 ATA ,Of staat dit los van die snelheid ? Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Groeten Piet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...