Ga naar inhoud

computer start niet op


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar ik probeer het. Sinds een paar dagen start mijn computer niet meer op. als ik hem aanzet dan gaat de ventilator van de voeding draaien en ook van de proccessor. Dan hoor ik de harddisk wel ratelen en het power lampje brand. Verder doet hij niets; geen beeld niks. Het is een gigabyte moederbord met ingebouwde video en geluid. 128Mb geheugen en ja wat willen jullie nog meer weten. Het is in ieder geval ineens gekomen dat hij dit doet; ik heb er niks bij gezet of uitgehaald. Alvast bedankt voor de hulp. Marcel
Link naar reactie
bedankt voor de snelle reactie. Alle stekkers en kabels heb ik nagelopen en zitten goed vast. Ook de uitbreidingskaarten zitten vast. Ik dacht dat het misschien door zo'n kaart kwam, en heb ze dus allemaal verwijdert. De video kaart is trouwens in het moederbord ingebouwd, dus er zit nu niks meer in.
Link naar reactie
ik heb dit probleem op allebei m'n pc's gehad; maar ik heb nooit een oorzaak kunnen vinden.. laat staan een oplossing.. (het ging ook zomaar weer over...) misschien bios resetten??? misschien zitten er led-jes op het mobo die je kunnen vertellen waar je het probleem moet zoeken???
Link naar reactie
Geflashed, nee ik zou niet weten hoe dat moet. Nee, van de 1 op andere dag had ik dit. Nu heb ik gehoord van een vriend dat je als je een computer aanzet je een piep moet horen als alles het doet. Ik weet niet of hij gelijk heb, maar ik hoor geen piep; ik kan me ook niet herinderen dat ik dat ooit gehoord heb toen hij het nog deed.
Link naar reactie
Zet jouw proccesor in zijn moederbord, in [b:eeb6e792ff]jouw[/b:eeb6e792ff] kast/systeem. Als ie het dan nog niet doet kan het dus aan het mobo liggen of aan een van de andere componenten (geheugen bijv). Als ie het niet doet is je mobo dus kapot. Als ie het niet doet doe dan jouw moederbord in zijn systeem (met zijn geheugen) en kijk dan of ie het doet. Doet ie het dan wel dan ligt het dus aan je geheugen of aan je videokaart oid.
Link naar reactie
[quote:6050828a58="BA"]Als hij het zonder insteekkaarten niet doet, en je CPU en geheugendoen het wel in zijn systeem, dan is de kans redelijk groot dat het mobo zijn tijd gehad heeft. Gaan je koelers etc wel gewoon draaien, dus doet je voeding het wel?[/quote:6050828a58] Ja, heb net het geheugen en de processor van mij in zijn systeem gezet en dat werkt. De koeler op de processor en van de voeding draaien wel, voor de rest is hij dood. Als ik de harde schijf erbij zet hoor ik die wel ratelen en het lijkt, maar weet het niet zeker alsof hij ook zijn geheugen telt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...