Ga naar inhoud

Computer upgrade... iemand tips?


Aanbevolen berichten

De GF2 ti staat voor GeForce2 titanium en is een graphische kaart. Als je GTA3 wil spelen en een beetje wil genieten van de graphics dan heb je minstens deze GF2 ti nodig... maar omdat jij een celly 300MHz CPU hebt, kan dit nog wel eens kiele kiele worden! :( Het verschil tussen SDR sdram en DDR sdram is: DDR sdram is sneller (heeft een hogere frequentie) ... dit merk je vooral in games etc. Wat het exacte verschil is kunnen andere forum'ers je beter uitleggen ;)
Link naar reactie
OK, daar komt het. SDRAM kan theoretisch per klokslag 64- bits = 8 bytes naar de proccesor sturen. Dit wordt echter nooit gehaald, omdat er allerelei wachttijden optreden (latency's). De uiteindelijk doorvoer ligt dus veel lager dan de theoretische doorvoer. Bij DDR RAM is de frequentie dus het aantal klokslagen gelijk, maar door een nieuwe techniek kan bij elke klokslag 2x data verzonden worden, dus dat maakt 16 bytes per klokslag. DDR (double data rate) is dus theoretisch (in praktijk ook eigenlijk) twee keer zo als normaal SDRAM. De fabriekanten zeggen voor de marketing dat deze DDR modules 2x zoveel klokslagen hebben en dus uitgaande van PC2100, 266 Mhz per seconde zijn, ze zijn echter gewoon 133 Mhz, maar de klokslagen worden dus beter benut. En daardoor is DDR dus veel sneller. GTA3 wordt idd heel krap met en Celly 300 kijk eens voor een slot converter en probeer daar een nieuwere Celly op te prikken.
Link naar reactie
I know, maar je hebt er toch echt meer aan als je een beetje xtra uitgeeft aan een tweedehands Celly + converter als je een beetje normaal GTA3 wil spelen. Ff voor de duidelijkheid de minimum proc eisen zijn al 450 Mhz en met minimum bedoelen ze dus gewoon (niet speelbaar :( ).
Link naar reactie
je had daar net een heel verhaal over het verschil tussen SD ram en DDR ram en de frequentie van die 2. nou heb ik ff een klein vraagje: in mijn bios kan ik mijn geheugen instellen op 100 of 133 mhz. hij staat nu op 100 mhz. is het schadelijk als ik hem op 133 mhz zet, of loopt alles dan in de soep als ik dat doe??? ik heb 256 mb Sdram btw...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...