Ga naar inhoud

Nieuwe pc - nog enig advies?


Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje gespaard en blabla dit boeit niemand maar ik ga dus 29 juni een nieuwe pc kopen (Pc Dumpdag in A'dam) :D Ik heb ongveveer 2000 euro en ik zal mijn kist 'voor een groot deel' gebruiken voor games.. Ik wil er een multiboot systeem van maken met XP, Redhat en waarschijnlijk ook 98 (..iemand ergens nog een 'multiboot guide'?) Mijn configuratie wordt: (edited 11/06/02) mobo: Gigabyte GA-7VRXP cpu: AMD XP 2000+ (Alpha 8045 heatsink + Papst fan) RAM: 512 MB DDR PC2700 (Samsung) Video: Leadtek Winfast A250 TD GF4 Ti-4400 128 MB hd: (1 of) 2x Maxtor 80 GB 7200 nou ja en dan nog.. een DVD speler, floppydrive :P, CD-RW, toetsenplank, mooie 17" monitor, muisje enz.... Iedereen bedankt voor 't advies :D
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:3556207794="Mista Outlaw"]de laatste tijd hoor/lees ik alleen maar klachten over MSI. Dus als ik jou was zou ik een andere mobo nemen. Maareh, er zijn nu al zo veel van dit soort topics, zoek gewoon ff op het forum...[/quote:3556207794] Ja dus geen MSI dan maar een Epox/ Gigabyte/Soltech allemaal goedkoper en naar wat je hier op het forum hoort ook met minder problemen. Als je nog geld over hebt kun je natuurlijk ook voor een Abit (AT7MAX) of Asus gaan Succes met kiezen
Link naar reactie
idd de algemene mening over moederborden hier is dat Epox goed is en goedkoop, en Asus goed maar wat duurder. Asus is wat stabieler, maar met de Epox kun je veel meer dingen. Ikzelf heb een Asus, maar daar kan je niet goed mee overclocken bijvoorbeeld en heeeeeeel weinig in de bios instellen... :(
Link naar reactie
[quote:2a883faa8d="Mista Outlaw"]idd de algemene mening over moederborden hier is dat Epox goed is en goedkoop, en Asus goed maar wat duurder. Asus is wat stabieler, maar met de Epox kun je veel meer dingen. Ikzelf heb een Asus, maar daar kan je niet goed mee overclocken bijvoorbeeld en heeeeeeel weinig in de bios instellen... :([/quote:2a883faa8d] Dan moet je een Abit hebben, prima te oc' en (als ik de deskundigen mag geloven, niet BA?)
Link naar reactie
[quote:640c97468d="S0epkip"] mobo: MSI KT333 cpu: AMD XP 2000+ (en 'een of andere' goeie koeler) RAM: 512 MB DDR PC2700 (denk ik..) (ik heb 'gehoord' dat 1024 'geen nut heeft') Video: Geforce 4 Ti 4400/4600 ofzo :D hd: 1 of 2x Maxtor 80 GB 7200 [/quote:640c97468d] MSI weg en daarvoor in de plaats de Epox 8K3A of die nieuw Abit met een overflow aan USB sloten ;) MSI heeft teveel klachten: zoek maar eens op MSI met de zoekfunctie van dit forum en je vindt niets dan narigheid :( http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/index.html De een of andere goeie koeler heet Alpha 8045t of Swiftech 462MCX-BA (ook Zalman maakt goeie koelers weet alleen niet hoe ze precies heten) in combinatie met een Delta en als je niet van plan was te OC'en, kan je kiezen voor mindere maar de wel stillere Papst fans. 512 MB DDR PC2700: neem dan Samsung RAM dat draait heel goed en is in verhouding tot het almachtige Corsair heel goedkoop en meestal nog sneller ook. http://www.tweakers.net/nieuws/21434?highlight= Voor de GF4 heb je verschillende goeie merken en ze zitten allemaal heel dicht bij elkaar qua prestatie. Ik zelf raad de Leadtek aan omdat deze erg ver kan overklokken door de goeie koeling. http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/index.html en Maxtor zijn prima schijven. suc6
Link naar reactie
With Pleasure :D (zeg, ik vind hier op de EPoX site een 8K3A-pro, what's the difference? Tis niet RAID, want das de + ne er is ook een pro + ...) oh zal dit het zijn? //EPoX UltraDMA-100 EIDE Controllers. (Voor max 8 IDE schijven). terugwaards compatible met PIO modes 3/4 & UltraDMA-33/66. Extra 2 IDE channel door de extra HPT370 controller /Ultra DMA 66/100 & IDE RAID x 2 //EPoX Er kunnen 8 IDE schijven in 'yay' lol
Link naar reactie
Na het 'doorspitten' van flink wat prijslijsten van hardwareboeren (:P) ben ik erachter gekomen dat Epox eigenlijk 'niet zo bekend is'. Ik weet dus wel dat ik een andere mobo dan de MSI 'moet' nemen, maar als ik die Epox straks nergens kan vinden... :O Ik weet ook nog dat iemand zei "Epox is goed en goedkoop en Asus is goed maar wat duurder" of iets in die zin. Welk Asus (of juist een ander 'bekend' mobo merk+type) mobo moet ik kiezen als ik de Epox nergens kan vinden??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...