Ga naar inhoud

Koelpasta


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan andere koelpasta op mijn proc te doen, welke merk is het beste en hoe dik moet de laag zijn. En zijn er nog andere dingen waarop je moet letten??? Het gaat om een Intel Pentium III 800EB (niets mis mee ofzo) En nog een vraagje: ik ben van plan een Chieftec Fulltower te kopen, heeft iemand daar ervaring mee...
Link naar reactie
Artic Silver is de bekenste koelpasta, zijn bij google een hoop reviews over te vinden. Koelpasta is er alleen om de oneffenheden tussen cpu en heatsink op te vullen, zodat de warmte overdracht van cpu naar heatsink maximaal is. Daarom moet je maar een heel dun laagje koelpasta gebruiken.
Link naar reactie
[quote:69ccb9695b="lykele"]Ik ben van plan andere koelpasta op mijn proc te doen, welke merk is het beste en hoe dik moet de laag zijn. En zijn er nog andere dingen waarop je moet letten??? Het gaat om een Intel Pentium III 800EB (niets mis mee ofzo) En nog een vraagje: ik ben van plan een Chieftec Fulltower te kopen, heeft iemand daar ervaring mee...[/quote:69ccb9695b] Ik heb net Artic Silver 3 besteld, want ik heb nu Artic Silver Aluminium wat geen zilverdeeltjes bevat en daardoor slechter geleid. Ook heb ik die Chieftech Dragon Tower en hij bevalt echt prima, hij is lekker ruim, heeft een handig fan systeem (klik-systeem) en de CD-ROM en diskettes schuif je er zo in (wel eerst ff het frontje losmaken). Ik ben er heel tevreden over en hij ziet er ook nog eens mooi uit.
Link naar reactie
[quote:dbfc85789d="Marcel de Reus"][quote:dbfc85789d="lykele"] En nog een vraagje: ik ben van plan een Chieftec Fulltower te kopen, heeft iemand daar ervaring mee...[/quote:dbfc85789d] Ook heb ik die Chieftech Dragon Tower en hij bevalt echt prima, hij is lekker ruim, heeft een handig fan systeem (klik-systeem) en de CD-ROM en diskettes schuif je er zo in (wel eerst ff het frontje losmaken). Ik ben er heel tevreden over en hij ziet er ook nog eens mooi uit.[/quote:dbfc85789d] Ik moet nog 1 dag wachten , als ik pech heb wordt het na het weekend. Mooie ruime toren die heel goed uit reviews komt. :)
Link naar reactie
[quote:94c11b23c2="lykele"]Aangezien jullie positief over die chieftecs gestemd zijn ga ik er binnenkort ook mar een bestellen, maar is het waar dat de meeste van die kastun zonder voeding worden geleverd???[/quote:94c11b23c2] Volgens mij levert www.freezingharedware.nl ze zonder voeding kun je er zelf een uitzoeken (Chieftec is erg stil, Enermax heeft 2 fans dus meer koeling, CWT top of the bill, zeer stabiel en 2 fans) Bij www.tweakshop.nl kun je ze met voeding (Chieftec) kopen. die heeft ook alledrie bovenstaande voedingen die je erin kan zetten. Geloof dat freezing iets goedkoper is als je een enermax of CWT voeding er koopt want Bert van de tweakshop heeft ze in principe met voeding, dus bijbetlaen met een van de andere voedingen. Met chieftec is tweakshop een van de goedkoopste. :)
Link naar reactie
[quote:f66437c312="lykele"]Is er ook nog een model aan te raden, k hoorde zoiets als een extra fan in de zijdeur of een afsluitbare zijdeur of zoiets...[/quote:f66437c312] Dat is een grote midi tower 4x 5,25 DX01-W (=wit) SL(=silver) B=black BL =blue dan nog met of zonder D (=door) De iets grotere Dragon (6x 5,25) is de AX01-W ook zonder of met (=WD) deur, deze laatste heeft volgens mij standaard gat in deur ter hoogte van de graphic card. Bij Tweakshop zit er al een fan en voeding in, ben je gelijk klaar
Link naar reactie
[quote:2f76187d75="Marcel de Reus"]Ik heb er niet standaart zo'n gat in hoor :( Terwijl ik wel een deurtje voor en een deur aan de zijkant heb. (6 X 5 1/5 en 8 X 3 1/3[/quote:2f76187d75] Bij tweakshop wel. Maar kennelijk dus niet standaard af fabriek, zal dan wel meerprijs zijn.
Link naar reactie
[quote:bc6bc1e51e="Marcel de Reus"]Ik heb er niet standaart zo'n gat in hoor :( Terwijl ik wel een deurtje voor en een deur aan de zijkant heb. (6 X 5 1/5 en 8 X 3 1/3[/quote:bc6bc1e51e] Nog even bij freezing gekeken maar de big towers van 109 euro wel en van 99 euro geen fan in deur dus idd meerprijs. Dan is tweakshop goedkoper (139 incl fan) Chieftec DX-01W-D, 6x3œ" 4x5Œ" P3/P4/AMD 340W € 108,96 bij Salland automatisering, da's heel weinig.
Link naar reactie
[quote:2816d1728d="Marcel de Reus"]Ik had de mijne voor 155 euro bij Informatique, maar dat is wel gelijk de grootste Dragon uitvoering met deur. Die was bij Salland toen 139, maar de verzendkosten waren te hoog (informatique is in de buurt en kon ik dus gewoon halen).[/quote:2816d1728d] En die hebben sowieso maar 5 euro verzendkosten zouden er meer moeten doen. Is deze bij Salland ook alleen is wit zonder fan maar met voeding leuke prijs dus!! Mijne was bij Tweakshop overingens ook 155 (Silver)
Link naar reactie
Bij de witte Chieftecs is de side panel fan volgens mij idd optioneel, maar een kast uit de colorseries heb ik nog nooit zonder gezien. Indien je een colortower bij de Tweakshop besteld (de mijne toe s'middags besteld en de volgende dag 's morgens al afgeleverd gekregen) zitten voor zover mij bekend de fan en de voeding er gewoon in... En om even terug te komen op de pasta's.... in principe maakt het in de uiteindelijke temperatuur niet zoveel verschil welke pasta je gebruikt, mits correct aangebracht. Slechts ingeval je bijvoorbeeld een heatsing met een wat ruw oppervlak hebt, voldoet een pasta als Arctic Silver beter dan een normale compound. Het is echter de bedoeling dat de boel zo glad mogelijk is, zodat zoveel mogelijk direct contact wordt verkregen.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties...maar hoeveel effect heeft zo'n fan in de zijdeur voor de uiteindelijke temperatuur??? En de tweakshop is idd een zaak die mijn voorkeur geniet (zeker na jullie reacties), alleen jammer dat ze zo'n onoverzichtelijke prijslijst hebben met alleen modelnummers en geen specificaties
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...