Ga naar inhoud

Trage 3mark2001 se/ systeem


Aanbevolen berichten

[quote:0d862ace2c="IMworthy"]Andere geforce ti200 kaarten halen standaard al betere benchmarks, ong 8000, na OC'en waarschijnlijk maar toch.[/quote:0d862ace2c] altijd wel geinig om te zien hoe sommige mensen hun systeem zover krijgen hoe ze dat dan voor elkaar krijgen, vraag ik me on sommige gevallen af; zeker als je zelf begint met overklokken + tweaken zelf ben ik niet hoger dan 45xx (slecht geheugen) gekomen met mijn gf2 gts. Dat na een flink aantal tweaken enzo kijk ik in de "SEARCH & COMPARE PUBLISHED PROJECTS" op de madonion-website (met dezelfde cpu & mhz + vidcard), dan valt die score redelijk in het niets. tja ik ben dus al blij als ik niet op de laatse pagina onderaan sta :roll:
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:4a3d3a4a14="BA"]1910 MHz POST prima bij mij, 200 MHz FSB ook. Alleen heb ik nog wat instabiliteit op die snelheden. Ik moet alleen nog ff kijken hoe het met mijn 5V zit enzo. BTW, tegen timingproblemen gaat memcooling echt niet werken hoor :D[/quote:4a3d3a4a14] Dan OC'ed jouw proc waarschijnlijk een stuk beter, want ik krijg gelijk een overload op mijn beeld als ik boven de 1880 kom :( Misschien licht het aan de temps? (jij hebt natuurlijk 5 MP's die veel meer blazen dan die YS-techjes) Ga ook nog eens uitgebreid klooien met mijn systeem in de zomervakantie :D BTW dimmetjes zijn toch halfgeleiders? Deze zouden dus beter kunnen presteren bij en lagere temp met zo'n kitje (actief). Ik wil proberen hem stabiel op 9,5 X 200 te krijgen dat is namelijk precies 1900 Mhz en behoorlijk snel, maar daarvoor moet ik misschien maar es een 120 mm Silent fan boven mijn proc (zagen dus) gaan hangen :D Hou me op de hoogte.
Link naar reactie
Mijne is een AGOIA - Y stepping, dus die moet het wel goed doen :) Ik moet alleen wel aan een nieuwe voeding, ik denk dat die wel problemen gaat geven. Wat je zegt over die DIMM's klopt wel, maar koeling heeft geen invloed op de timing, alleen op snelheid. Dus je kan hooguit meer MHz draaien bij mindere timingen, en dat schiet dus ook al niet op omdat je beter een lagere snelheid met minder timing hebben kan.
Link naar reactie
Maar hij kan dus ook ipv van 190 Mh nu op aggresieve settings misschien wel de 195 of de 200 op aggresief halen (200 zal wel niet :( ) je weet het nooit. Van welke datum zijn het AGOIA - Y of uberhaupt AGOIA steppings? Ik denk namelijk dat ik er toch Artic Silver 3 onderplak dan kan ik gelijk effe kijken. (die van mij is ook pas een maand oud)
Link naar reactie
Hee, heb hier waarschijnlijk de oplosssing voor mijn probleem. Dit vond ik in op overclockers new zealand, http://www.overclockers.co.nz/article/mobo.shtml "Because of the new 2/5th AGP divider the VIA KT333CE chipset is able to run the AGP bus at stock speeds of 66MHz even when the Front Side Bus is overclocked. Therefore, with the Front Side Bus of the KT333CE chipset at either 133MHz or 166MHz, the AGP bus remains at a stock speed of just 66MHz." Tja. :-?
Link naar reactie
[quote:1a809061f2="IMworthy"]Hmm, tja, dat zal dan wel, ik kan nergens zien op welke snelheid de AGP bus loopt. :cry:[/quote:1a809061f2] Dat kun je in je BIOS wel zien. Kijk wat de FSB is en hoe de divider staat en dan kun je het uitrekenen... Misschien dat sommige progjes het ook kunnen meten (winCPUid zo uit m'n hoofd) maar die heb ik nu niet bij de hand...
Link naar reactie
[quote:803354ba5d="lykele"]Volgens mij verschilt dat per mobo, merk of soort, self heb ik een instelbare....[/quote:803354ba5d] Nee, als het goed is hebben alle KT333 mobo's een ingebouwde 1/5 PCI divder en een 2/5 AGP divider die vanzelf actief worden als je de FSB boven de 165 zet. (dan gaat ie dus van een 1/3 divider naar de 1/5 divider) En dan kan je het idd gewoon uitrekenen, namelijk gewoon 2/5 X 200 en dat is 80 Mhz en naar mijn weten de snelheid van je AGP-bus. Maar ik weet dus niet of BA gewoon ff een rekenfoutje heeft gemaakt of dat ik iets over het hoofd zie?
Link naar reactie
[quote:d58946b67f="Marcel de Reus"]En dan kan je het idd gewoon uitrekenen, namelijk gewoon 2/5 X 200 en dat is 80 Mhz en naar mijn weten de snelheid van je AGP-bus. Maar ik weet dus niet of BA gewoon ff een rekenfoutje heeft gemaakt of dat ik iets over het hoofd zie?[/quote:d58946b67f] Volgens mij klopt dat ja, die 80 MHz... BA had het over een AGP snelheid van 100 MHz en dat is volgens mij veeeeeels te hoog. Ik dacht dat de officiele snelheid van de AGP bus 66 MHz is. De grens hangt vooral ook van je videokaart af, maar ligt toch wel ergens tussen de 80 en 85 MHz.
Link naar reactie
Na de nieuwste benchmarks behaalde ik zowaar 8534 3Dmarks. Das het hoogste van de gf3 ti200 kaarten, me dunkt dat ik daarmee voorlopig tevreden ben, m'n kaartje loopt te brullen van genot, (250/510 ipv. 175/400) en m'n proc op148 FSB (1844)maar heb geen zin de boel te overstressen. Dan had ik maar een duurdere kaart moeten kopen :lol: Wat mij betreft zou deze topic gesloten kunnen worden, ware het niet dat er teveel wetenswaardigheden rondvliegen, heeft iemand dus nog info over expirimenten over wat m'n kaartje nog aankan...... Thnx again......... :P [/i]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...