Ga naar inhoud

Trage 3mark2001 se/ systeem


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een nieuw systeem aangeschaft. Lange tijd ben ik niet meer actief met computers bezig geweest en heb zelfs langere tijd geen in het bezit. :oops: Nu heb ik een splinternieuw systeem (3 wkn) en kom weer de nodige problemen tegen, zo scoort mijn systeeem nl. erg traag in bovengenoemde test. systeem: Athlon xp 2000 (fsb 139/1741mhz) (locked) MSI kt3 ultra aru Asus gf3 ti 200 256 MB 2700 geheugen (Twinmos?) coolermaster HH 001 Mijn hoogste score was ong.7500 fsb op 140 en videokaart op max instellingen (220/480 mhz) 6600 bij normale instellingen Andere geforce ti200 kaarten halen standaard al betere benchmarks, ong 8000, na OC'en waarschijnlijk maar toch. verder is het systeem vergeleken met vlak na de assemblage enorm vertraagd, niet meer normaal! Virusje? verder OC'en dan 140 is niet mogelijk (crash) en bij elke andere performance optie in het bios : zeer instabiel crash..... Ehhhh............ Help?
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dit zijn gewoon normale scores hoor, mijn vriendje heeft een 2100+ met 512MB PC2700 op een Asus A7V333-E en dezelfde GF3 ti200 ook van Asus en die haalde ook maar 6800 met normale instellingen, terwijl hij 512 MB heeft. OC't haalt hij nu ongeveer 8800 en dan staat de GF op zijn max en loopt zijn proc op 1885 Mhz. Bandbreedte van het geheugen staat op 4:5 betekend ongeveer 180 Mhz De laage score komt bij jouw door de volgende dingen: 1 je videokaart beperkt de score een stuk, 2 je moederbord staat bekend als behoorlijk traag in vergelijking met andere KT333 bords. Kijk maar eens naar wat test (op Tweakers of op THG bijv.) 3 je geheugen is waarschijnlijk CAS 2.5 wat stukken langzamer is dan CAS 2 en ongeveer even snel als PC2100 CAS 2, bovendien vreten spellen geheugen waardoor de 256 MB ook meespeelt. Ik denk dat deze score gewoon goed is voor jouw systeem en ik zou je nergens druk over maken.
Link naar reactie
Tja, dan nog zijn de andere gf3 ti200 scores een stuk hoger. Maar ja, dat kan IDD aan het geheugen liggen, is cas 2,5. Progjes zijn uit natuurlijk :wink: zal wel weer ff kijken naar driver updates. 't is gewoon sneu wanneer ik met een duur (2000 piek) systeem eenzelfde score haal als met een budget systeem als in de C!T test Als ik echt een superscore wil halen moet ik gewoon een betere vid. kaart halen. :( ipv dure randapp. enz. :roll: Blijft de vraag waarom ik niet boven de 140 FSB uit kan komen? MSI weer? :cry:
Link naar reactie
[quote:c3fd932dd2="IMworthy"]Blijft de vraag waarom ik niet boven de 140 FSB uit kan komen? MSI weer? :cry:[/quote:c3fd932dd2] MSI zou het probleem niet moeten zijn aangezien jij een KT333 chipset hebt en die ondersteunen een FSB van minimaal 166. Je mem zou de boosdoener ook niet mogen zijn, aangezien het PC2700 is en dus gemaakt is om op een FSB van 166 te draaien. Ik denk dus eerder dat je proc of een van je insteekkaarten het probleem is. Probeer je Vcore eens te verhogen (zorg wel voor goede koeling!) en kijk of hij dan wel stabiel is.
Link naar reactie
Die scores zin wel vrij normaal hoor, die lui die 8000 punten halen hebben allemaal hun GF3 OC'ed. Dat je niet hoger als 140 MHz komt bij OC'en kan aan je CPU liggen wel eens met meer voltage geprobeerd? Of misschien heb je betere koeling nodig. Als je geheugen het niet meet trekt kan je die ook nog op 1:1 zetten, zodat het op een lagere snelheid draait, om te testen.
Link naar reactie
Helaas...... Voltage aanpassen werkt ook niet, zodra ik in XP zit loopt 'ie weer vast :x , maakt niet uit op hoeveel ik de fsb instel. En dan te bedenken dat in de C!T en andere revieuws dit mobo als stabiel en zeer overklokbaar werd aangemerkt (is overigens m'n 2e mobo, 1e moest gelijk al terug na assemblage :evil: ) foute keuze blijkt toch wel na het lezen van een aantal topics..... hier krijg ik helemaal de tankeritis van :wink:
Link naar reactie
Tja, en toch, als ik dan maar eerder het internet op kon en en op dit forum de pro's en vooral contra's had gelezen............. Al zijn de spec's wel leuk... :-? in de reviews lukte het OC'en overigens wel, tot wel 166 FSB, wat maakt de mijne dan anders......... Ach ben geen pro, ben net weer begonnen met die pctjes. ken nog de tijd dat ze niet een fannetjes hadden :P
Link naar reactie
Maar je kan wel op 200 posten? Ik ook BTW, maar ook niet op aggresieve settings :( Ik ga morgen mijn mem kitje bestellen misschien dat dat help, ik ga morgen BTW ook mijn airduct trachten te maken :) Wat voor OC's haal je tot nu toe BA? En hoe zit met die Overload bij jouw?
Link naar reactie
Heb een athlon 200xp hoor, en idd, meer heb ik absoluut niet nodig, ben geen fan van 3d spellen :roll: 't is wel leuk expirimenteren zo, vooral as je maar thuis zit en verder niets omhanden hebt... :) volgende keer dus idd maar ander bordje, maar dan kijk ik eerst 's FF in dit forum :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...