Ga naar inhoud

AC97 of extra geluidskaart?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:c0b84d05b9="Rik123"]Sorry, maar wat is een 128 kaartje??? Groetjes Rik[/quote:c0b84d05b9] Ik vind het geluid heel acceptabel, gebruikte altijd SB pci 128 oid. Merk geen verschil. Maar voor een echte gamer zal het misschien wel uitmaken. Gewoon poberen en evt later geluidskaart erin zetten
Link naar reactie
Er komt prima geluid uit hoor... Misschien kunnen ze het in een winkel even demonstreren. Anders kun je toch gewoon die pc kopen, bevalt het geluid niet kan er alsnog een geluidskaart in. Zo heb ik het voor mijn moeder gedaan, maar dat geluid was prima dus uitbreiding was niet nodig :)
Link naar reactie
Ik vind dat geluid heel acceptabel, alleen ligt het er ook aan wat voor boxjes je hebt. Ik heb ook onboard geluid en met mijn Philips multimedia 36W speakers klinkt het niet echt geweldig. Hang ik daar mijn 2 UBL Pro boxen + subwoofer bij is het geluid ook veel beter. Maar met een beetje redelijke boxen en met die geluidschip zou het voor de normale user gewoon goed moeten zijn.
Link naar reactie
Dat de qualiteit van de boxen ook bepalend is, is heel logisch. Maar dat heeft niets met de chip te maken. Als jij die 36 W boxjes op een goede geluidskaart zet is je geluid nog steeds bagger :D De combinatie van geluidskaart & boxen is uiteindelijk bepalend voor de geluidskwaliteit. Als je van allebei het beste hebt krijg je uiteraard supergeluid. Maar ik denk dat onboard sound ongeveer de geluidskwaliteit heeft van een standaard (128) soundblaster... En dat is prima voor wat gamen en wat muziek voor de meesten.
Link naar reactie
Ik heb ook een AC 97 geluids chip, maar die heb ik nu uitgeschakeld staan en er een soudblaster live 5.1 in gezet, want het geluid dat zo'n AC 97 chip maakt is echt niet om aan te horen zo slecht, het ligt niet aan me speakers want dat is een hele dure speaker set, maar zo'n chip vind ik echt waardeloos (de onboard soundblaster chip geeft overigens wel een keurig geluid, want die heb ik eerst op een ander moederbord gehad)
Link naar reactie
Opzich geven die onboard soundkaarten prima geluid... ik heb er alleen slechte ervaringen mee :( Het geluid ging kraken etc... alles geprobeerd, maar het probleem bleef! Dus was de geluidchip kaduk oid, daar kon ik verder niets aan doen. Ik heb er nu een SB live! player 5.1 in zitten en dat werkt perfect! Mijn advies is: koop gelijk een goede geluidskaart en voorkom al die -****-problemen :)
Link naar reactie
[quote:3eded76274="anthony2u"]Opzich geven die onboard soundkaarten prima geluid... ik heb er alleen slechte ervaringen mee :( Het geluid ging kraken etc... alles geprobeerd, maar het probleem bleef! Dus was de geluidchip kaduk oid, daar kon ik verder niets aan doen. Ik heb er nu een SB live! player 5.1 in zitten en dat werkt perfect! Mijn advies is: koop gelijk een goede geluidskaart en voorkom al die -****-problemen :)[/quote:3eded76274] Of laat gewoon ztten en gebvreuik dat ding tot het kapot gaat en dan vervangen door SB kaartje. is de goedkoopste oplossing
Link naar reactie
[quote:e7267a7b78="anthony2u"]Maar als je dolby surround wilt en mooie 3d-effecten bij het gamen (eax oid) dan heb je die geluidskaart wel nodig... dus daarom is het handig om er gelijk 1 aan te schaffen! Je hebt er al een voor 45euro! (SB live! player 5.1)[/quote:e7267a7b78] Yep hangt dus van doel af voor simpel gebruik hou gewoon je onboard chip.
Link naar reactie
[quote:32e10da90f="anthony2u"]Maar als je dolby surround wilt en mooie 3d-effecten bij het gamen (eax oid) dan heb je die geluidskaart wel nodig... dus daarom is het handig om er gelijk 1 aan te schaffen! Je hebt er al een voor 45euro! (SB live! player 5.1)[/quote:32e10da90f] Jep, zelfde bij mij, het is toch prettiger om EAX geluid te gebruiken wat trouwens steeds vaker gebruikt word in spellen. En trouwens zo'n SB live! 5.1 kost zoiets 40 euro dus gewoon doen voor dat geld. Is het waard
Link naar reactie
Heb een half jaartje de ac97 van mijn moederbord gebruikt. Komt inderdaad geluid uit en niet eens zo slecht. Heb nu de Philips Acoustic Edge en toen viel pas op hoeveel beter het geluid nu is (met dezelfde boxen!). Maar zeker om te beginnen kun je die AC97 prima gebruiken voor het afspelen van een muziekje en voor de geluiden bij games, is immers "gratis". Ga je meer doen met muziek (DVD/surround oid) kun je altijd een andere geluidskaart kopen, keuze genoeg voor ieder budget.
Link naar reactie
Heb je wel gelijk in maar de meeste moederborden worden bijna niet meer zonder geleverd. En als iedereen een geluidschip in het bord inbouwd wordt de meerprijs heel klein, kijk maar naar de nieuwste borden met ac97, usb2 controller, netwerkchip, geintergreerde videochip etc. Alles bij elkaar veel goedkoper dan alle onderdelen los gekocht. Nadeel blijft natuurlijk dat je niet meer kunt kiezen voor een bepaalt merk of uitvoering. Maar zeker voor een beginnende gebruiker geen slechte deal.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...