Ga naar inhoud

Afsluit probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een afsluitprobleem met een van de computers. Deze sluit niet meer volledig af, de harde schijf komt wel tot stilstand maar cpu cooler etc. niet, het windowslogo blijft ook op scherm staan. Er staat nu weer windows 98 met afsluitpatch op, hiervoor ook al eens XP prof. Het enige wat ik kan doen is de stekker er uit trekken!! Waar moet ik de oorzaak zoeken, moederboard defect, bios instellingen? Ap
Link naar reactie
Is volgens mij een hardware probleem, maar dan niet van je mobo, maar van een PCI kaart. Probeer als eerste eens op te starten in de veilige modus en dan weer af te sluiten. Luk dat wel, dan is het een driver probleem. Luk dat ook niet, dan is het een hardware probleem en wel van een PCI kaart.
Link naar reactie
TSja, dat uitschakelsignaal is onzin, want de HD enz stopt wel, dus dat gedeelte van de stroom wordt wel uiteschakeld, alleen het mobo en voeding gaan door... probeer es al je PCI-kaarten uitgezonderd je VGA kaaart (meestal AGP) eruit te halen, en dan opnieuw proberen. Of om een CD erin te doen als ie niet uit wil, als ie wel open wil ligt het aan je voeding, ook gehad, draadje los....40 piek kwijt....
Link naar reactie
[quote:c209c7a524="BA"]Zegt wie? [/quote:c209c7a524] Ik gaf alleen maar wat mogelijkheden aan, misschien dat ik het verkeerd geformuleerd heb met van "dan is het dit en anders dat." :oops: Probeer eens, zoals ik zei om de computer af te sluiten met zo min mogelijk drivers, dus op starten in de veilige modus. Lukt dat wel, dan ligt het; denk ik; aan de hardware, en met name aan een PCI-kaart. Proberen kan nooit kwaad (in dit geval dan) :lol: Tsja en zo'n stroomprobleem; kan natuurlijk ook; niks verbaasd me meer :wink:
Link naar reactie
Zo ff verslag doen: Er zit windows XP op en ik weet niet hoe je daar in de veilige modus moet komen. Dus toen de netwerkkaart er maar uitgehaald (verder zit dan alleen de grafisch kaart er nog in, sound on board) Opgestart en afsluiten maar geen verandering, ook cd rom kan nog steeds een cd rom uitwerpen!! De harde schijf schakeld alleen uit en het scherm staat op window sluit af! Wat wel opvalt is dat de aan/uit knop ook niet werkt door deze 4 sec. in te drukken! De stekker gaat er dan maar uit, dan moet je een tijdje wachten alvorens je weer kunt opstarten! Als de spanning er dan weer opkomt start de hele zaak automatisch weer op!! Wie kan helpen?? AP
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...