Ga naar inhoud

Test met SpeedFan 4.05-->


Aanbevolen berichten

Wilde keer voor de gein kijken hoe hoog de temps werden in mijn kast.. niks geOCd .....maar tool geeft dus naar mijn verbazing een te hoge temp aan.... Speedfan 4.05 :: (( [url]http://www.almico.com/speedfan.php[/url] )) Procc.-------------->-105 celc. ->Intel 1.8-82801BA ICH2 Mobo---------------> 73 celc. ->MSI...?? Voeding------------> 97 celc. HD------------------> 39 celc. ->Seagate ST380020A Heb geen verstand van dit soort zaken, maar prog geeft aan dat mobo en voeding te warm zijn..??? Dus zou ik graag willen weten of dat ook zo is.... ->GR.MV<-
Link naar reactie
[quote:b2906a9657="Antares"]gebruik anders mbm 5 ff , met die temps die je nu meet zou je systeem moeten crashen, alleen de temp van hdd is normaal[/quote:b2906a9657] Ik heb toen en CPU cool en MBM5 gebruikt gaven ong zelfde temp aan van rond de 127gr en cpu 65 en case 45 terwijl kast een uur of 4 niet aagestaan had met een tafelvent erop en in een airco room. Dus het moest wel haast sensor zijn. Kan hier evt ook zo zijn
Link naar reactie
Mobo:: MD3000 micro AXT---MICRO-STAR MS-6399>->Medion 1.8 GHz... Voor geïnteresseerden de details:: [url]http://users.skynet.be/fa256627//md3000.pdf[/url] (3.6MB) Weet iemand een prog te vinden die misschien normalere results geeft? Of ligt dit echt aan de sensoren..... GR.MV :P
Link naar reactie
Download CPU cool effe, want die proc kan nooit 105 graden zijn! Een Intel gaat dan al lang zijn snelheid minderen en crashen (beveiliging). Even in het algemeen als CPU cool rare temps aan geeft kun je het volgende proberen (bij mij deed ie het ook nie in een keer): Ga naar settings/temperatuur sensor choice en dan zie je daar dat je voor zowel de proc sensor als de sensor voor casetemp de volgende optes hebt: Pentium compatible transistor thermistor beide staan standaart op thermistor, probeer nu de proc sensor eens te veranderen en kijk of je dan normale temperaturen krijgt (ik moest hem op pentium compatible zetten). De temperatuur moet dan hetzelfde worden als in het BIOS, zijn de temps in het BIOS ook zo hoog dan denk ik dat de sensors kapoere zijn :(
Link naar reactie
Nee, das denk best veel! Boven de 60 is al nie zo best en als ie richting de 70 gaat moet je eens om betere koeling gaan denken. Het is BTW wel een meer realistische temperatuur. Koop een beter koelblok of wat casefans zou ik zeggen. Wat zijn de mobo en voedingstemps met CPU cool? En de temps staan vast wel ergens in het BIOS, kijk eens in de manual. Het heet meestal iets van PC Health Monitor of Hardware Monitor oid.
Link naar reactie
[quote:9cdbc1f99d="Martijn Verstappen"]In de bios zijn geen temp te vinden...(ligt aan mij denk) Temp komt met CPU Cool niet boven 72 celc. das wel goed toch? Dan zal de temp van mobo en voeding ook wel kloppen.... Bedankt mensen!! :D Martijn[/quote:9cdbc1f99d] Hoi Martijn ik heb medion 3500 mobo gehad en dezelfde problemen, die sensoren kunnen niet gerod zijn want ik wkam ook tot extreem hoge waarden, 127gr had mijn cpu het allang opgegeven. En de case van 42 gr direct nadat deze uit heeft gestaan kan ook niet. Heb goede koelers (Alpha ) en papst fans 2x en toch blijft het hoog ook met kast open. Den kgewoon niet meer naar kijken, case en cooler moet genoeg zijn.
Link naar reactie
Martijn die 38 graden klinkt een stuk gezonder en logischer dan die 72. Kijk even in het BIOS of daar ook ongeveer dezelfde temp staat (38 graden dus) of het daar ook richting de 70 gaat. Als het in de BIOS 38 graden is moet je CPU cool op Pentium compatible zetten en is alles goed. Staat er in het BIOS 70 graden oid dan zou ik een betere heatsink aanschaffen en wat extra casefans.
Link naar reactie
[quote:87a3ee8a5e="Marcel de Reus"]Martijn die 38 graden klinkt een stuk gezonder en logischer dan die 72. Kijk even in het BIOS of daar ook ongeveer dezelfde temp staat (38 graden dus) of het daar ook richting de 70 gaat. Als het in de BIOS 38 graden is moet je CPU cool op Pentium compatible zetten en is alles goed. Staat er in het BIOS 70 graden oid dan zou ik een betere heatsink aanschaffen en wat extra casefans.[/quote:87a3ee8a5e] Stond bij mij ook niet in de bios, lastig zo'n oem bios.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...