Ga naar inhoud

? DDR Registered DIMM geeft 597 MB/s ?


Aanbevolen berichten

Geloof ik graag, alleen is de PSU fan nu de enige fan in de kast. De temp in de kast haalt de 47 wel volgens de BIOS. De CPU kan zijn warmte goed kwijt want die is max 52 stressed. Alleen lijkt het mij een beetje warm, AMD beveelt aan dat de temp in de kast onder de 40 C blijft. Dat scheelt nu dus 7 C ...
Link naar reactie
... ff weer on-topic. Het lijkt er op dat de ergste instabiliteiten veroorzaakt werden door het niet gebruiken van de ECC functies (ECC disabled) Toen ik daar uit was, bootte de PC wel normaal, maar bij de geheugentest waren er bijna altijd problemen. Op CL=2 kreeg ik fouten over de hele geheugenrange, wat volgens mij duidt op timingproblemen. Als ik de Super Bypass uitzette (whatever that may be), werden de timing problemen minder, maar ze verdwenen niet helemaal. Op CL=2.5 en DRAM timing op 'Normal' was het systeem stabiel voor minstens een paar uur achter elkaar. Je raad het al, de memorybenchmarks zijn dan bedroevend. Anyway, op [url=http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/installation.htm]Paul's site [/url] staat dat mijn Infineon HYS72D64000GR-7-A wel eens incompatibel kan zijn. Er is 1 persoon die daar gemeld heeft dat het niet werkt. Zo te zien kan dat wel eens kloppen. Ik heb niet zoveel zin om nu duurdere Registered DIMMS te proberen (2x256Mb gelijk 100 euro duurder ...) om in de toekomst te kunnen uitbreiden. Is het dan slim om nu twee dezelfde (OEM) ongebufferde DIMMs te kopen van 512Mb? Ja ja 1Gb is belachelijk veel :roll: :lol:
Link naar reactie
Wa's da eigenlijk? ECC? Zie dat nergens in m'n bios. Vraagje: (surry ff een zijdraadje) over de cas. is er iemand die bij cas 2,5 geheugen op cas 2 problemen ondervindt? en op max. mem. settings? zo ja max mem settings,op welk voltage? En bij welk merk? Vraag me af (vooral qua cas dan) of het "ueberhaupt" zin heeft cas 2 mem te kopen. heb op forum nix specifics kunnen vinden. Ben ook geinteresserd inzake registered tov. OEM mem.
Link naar reactie
Er zijn behoorlijk wat merken (Kingston, Dane-Elec) waarvan de CAS2,5 modules absoluut niet op CAS2 willen :( CAS2 is echter wel een stuk sneller dus het heeft wel zin om CAS2 te kopen of een goed merk CAS2,5 (Samsung) en dat op CAS2 te zetten. ECC- staat voor registered memory en betekent error code checking. Ik dacht dat het RAM hierdoor net ff langzamer was, maar ook minder errors gaf.
Link naar reactie
Het voordeel van ECC is dat het fouten kan herstellen door errorcorrectie. Waar jou systeem grandioos vast zou lopen bij een memerror, draait een system met ECC gewoon door alsof er niks aan de hand is. Daarom wordt dat soort geheugen ook in webservers, mission-critical servers en highend workstations gepropt. Het enige nadeel is dus dat de latency iets hoger is door de ECC.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...