Ga naar inhoud

Hoe ontlast ik mijn 5 Volt lijn?


Aanbevolen berichten

//Marcel ALs je een lichte hersenschuding heb kan je beter in je nest gaan liggen en goed rust nemen. Achter de pc zitten is niet echt goed voor je. en zo te zien gaat de kwaliteit van je Posts ook nog eens achteruit door zo'n hersen schudding. Pak wat rust en als je weer ben opgekapt zien we je wel weer.
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:77cd1eb995="BA"]Was het dan geen PIII ? (5.5 x 125 = 688 MHz) Dat lijkt me een stuk logischer.[/quote:77cd1eb995] Dat zou best kunnen want ik dacht dat het 5.5 X 100 was (en aangezien de meeste op school Celly's zijn, dacht ik dus een 100 Mhz Celly ik wist niet dat deze niet bestonden) En toen ging ik dus de FSB opvoeren, maar dat kon alleen heel vaag met stapjes met rare namen en het was stiekem tijdens de les (de comps staan achterin) :D
Link naar reactie
[quote:2e0d1bc8c4="Red Dragon"]//Marcel ALs je een lichte hersenschuding heb kan je beter in je nest gaan liggen en goed rust nemen. Achter de pc zitten is niet echt goed voor je. en zo te zien gaat de kwaliteit van je Posts ook nog eens achteruit door zo'n hersen schudding. Pak wat rust en als je weer ben opgekapt zien we je wel weer.[/quote:2e0d1bc8c4] Ik weet het. Ik heb het echt geprobeerd. Ik heb ook 4 uur liggen slapen hoor, maar ik wil gewoon effe achter mijn PC anders ga ik me vervelen. Sorry voor de slechte posts, zal niet meer gebeuren ik beloof het :)
Link naar reactie
[quote:6f7f0c05a8="hjs"]Mijn pc is niet altijd even stabiel. Waarschijnlijk is de oorzaak mijn zwakke 5 volt lijn (standaard 300 watt aopen voeding). ... De temp was niet echt hoog (42C) maar het was me wel al opgevallen dat mijn 5volt lijn erg laag was, soms zelfs 4.79. Dus nu neem ik aan dat dat het probleem is. Oplossing een nieuwe voeding. Maar is er ondertussen niet wat te doen om mijn 5 volt lijn te ontlasten? wat heb ik: (zie sig voor alles) [b:6f7f0c05a8]XP 1600 op 1.6 ghx (11.5 * 140) op 1.6 volt ipv 1.75[/b:6f7f0c05a8] Aopen H600 kast met 300 watt voeding. 4 80mm fans (excl voeding) waarvan 2 op 7 volt verder maar 1 hd, cdrom en cdrw. HD koeler, maar daarvan heb ik de fan niet eens aangesloten. Tips?[/quote:6f7f0c05a8] Weet niet of je probleem al opgelost is, maar als je dat soort problemen hebt ga je eerst eens wat minder overclocken (of helemaal niet). Ik kan je bijna garanderen dat je dan geen problemen hebt. Vermoedelijk heb je PC133 geheugen. Daar kan je probleem zitten want dat overklok je ook (140MHz). Dat draait op 3.3V (voor DDR zelfs op 2.5V). In dat geval zal verhogen van je 5V geen enkele invloed hebben. Verder kan je probleem zitten in de verbinding tussen je processor en de chipset (die eveneens wordt overgeklokt). Nu heb ik het niet opgezocht, maar die draait zeer vermoedelijk ook niet op 5V. Dus ook daar heeft verhogen van de 5V geen enkele invloed.
Link naar reactie
Ik heb hem nu tijdelijk op 1.4 ghz staan (dus geheel niet overklokt) en de minimale waarde van mijn 5 volt lijn is nu 4.81. Scheelt dus iets, ik heb ook ff gekeken wat het loshalen van fans voor invloed heeft (dus tijdens cpuburn ff de fan lostrekken) maar dat heeft geen enkele invloed op de 5 volt lijn. Wel heb ik nog ff een interne zip drive afgekoppeld. Ik ga volgende week maar gewoon een nieuwe voeding bestellen. Zelfs idle is de 5 volt lijn zwak (4.90) en denk dat ik gelijk maar een ti-4200 erbij bestel ;)
Link naar reactie
Eh, ja. maar nu weet ik niet meer hoeveel en welke kant op. dacht dat die ook iets lager was. Ik heb nu al van verschillende kanten gehoord dat de Aopen voeding in de H600 gewoon niet goed is met zijn 5 volt lijn. En ik kan bij Noud voor weinig die 420 watt krijgen dus dat doen we maar gewoon.
Link naar reactie
[quote:5cacd71328="Wim Sturkenboom"][quote:5cacd71328="hjs"]Mijn pc is niet altijd even stabiel. Waarschijnlijk is de oorzaak mijn zwakke 5 volt lijn (standaard 300 watt aopen voeding). ... De temp was niet echt hoog (42C) maar het was me wel al opgevallen dat mijn 5volt lijn erg laag was, soms zelfs 4.79. Dus nu neem ik aan dat dat het probleem is. Oplossing een nieuwe voeding. Maar is er ondertussen niet wat te doen om mijn 5 volt lijn te ontlasten? wat heb ik: (zie sig voor alles) [b:5cacd71328]XP 1600 op 1.6 ghx (11.5 * 140) op 1.6 volt ipv 1.75[/b:5cacd71328] Aopen H600 kast met 300 watt voeding. 4 80mm fans (excl voeding) waarvan 2 op 7 volt verder maar 1 hd, cdrom en cdrw. HD koeler, maar daarvan heb ik de fan niet eens aangesloten. Tips?[/quote:5cacd71328] Weet niet of je probleem al opgelost is, maar als je dat soort problemen hebt ga je eerst eens wat minder overclocken (of helemaal niet). Ik kan je bijna garanderen dat je dan geen problemen hebt. Vermoedelijk heb je PC133 geheugen. Daar kan je probleem zitten want dat overklok je ook (140MHz). Dat draait op 3.3V (voor DDR zelfs op 2.5V). In dat geval zal verhogen van je 5V geen enkele invloed hebben. Verder kan je probleem zitten in de verbinding tussen je processor en de chipset (die eveneens wordt overgeklokt). Nu heb ik het niet opgezocht, maar die draait zeer vermoedelijk ook niet op 5V. Dus ook daar heeft verhogen van de 5V geen enkele invloed.[/quote:5cacd71328] De 5V levert het voltage aan de regulatoren voor het mobo, dus Vcore, VIO, Vdimm etc. Als je die voltages dus opschroeft tijdens OC'en, dan zie je dat aan je 5V lij terug.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...