Ga naar inhoud

Hoe ontlast ik mijn 5 Volt lijn?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Hoe ik zo hoog kom op 1.6 volt? Gewoon mazzel en Noud een goeie core laten unlocken :roll: en natuurlijk proberen, denk niet dat veel mensen op het idee komen om de de spanning te verlagen ;) maar het scheelt weer iets in de temp. Maar ik denk dat ik met een andere voeding op 1.85 volt de 1.7 ghz wel moet kunnen halen. (zal wel de mp omhoog moeten, mijn crucial geheugen zal op de snelste timings toch wel aan zijn grens zitten met een fsb van 145 vermoed ik)
Link naar reactie
[quote:3fd9b7ec28="VTec"]Ik zou gewoon een [url=http://www.eynstein.nl/a/798.html]Target CWT-420atx voeding[/url] gaan kopen bij Eynstein ;)[/quote:3fd9b7ec28] Hé, goed idee, ff met Noud babbelen over de prijs :roll: ik wacht het weekend ff af, waarschijnlijk moet ik nog een netwerkkaartje erbij hebben.
Link naar reactie
[quote:950a2b965c="hjs"][quote:950a2b965c="VTec"]Ik zou gewoon een [url=http://www.eynstein.nl/a/798.html]Target CWT-420atx voeding[/url] gaan kopen bij Eynstein ;)[/quote:950a2b965c] Hé, goed idee, ff met Noud babbelen over de prijs :roll: ik wacht het weekend ff af, waarschijnlijk moet ik nog een netwerkkaartje erbij hebben.[/quote:950a2b965c]Ik ben benieuwd (ik hoop) of dat je probleem gaat verhelpen. Ik heb zelf effe naar de mijne gekeken (de voltage), maar dat zag er goed uit.
Link naar reactie
[quote:8d7e3c2351="BA"]Wel eens van fysieke grenzen gehoord? Als je een minder snel model koopt is de kans veel groter dat je dat soort OC's haalt.[/quote:8d7e3c2351] I know, daarom zijn de eerste procs uit een nieuwe core serie (zoals dadelijk de T-bred) meesta; heel aantrekkelijk zijn om te OC'en. Maar toch vind ik het best veel om op 1.6 V zo'n hoge OC te halen. Das pas extra preformence uit een proc halen :o
Link naar reactie
[quote:bf6a4b1371="Marcel de Reus"][quote:bf6a4b1371="BA"]Wel eens van fysieke grenzen gehoord? Als je een minder snel model koopt is de kans veel groter dat je dat soort OC's haalt.[/quote:bf6a4b1371] I know, daarom zijn de eerste procs uit een nieuwe core serie (zoals dadelijk de T-bred) meesta; heel aantrekkelijk zijn om te OC'en. Maar toch vind ik het best veel om op 1.6 V zo'n hoge OC te halen. Das pas extra preformence uit een proc halen :o[/quote:bf6a4b1371] Ach het is maar 210 mhz hoor. een oc van 15%. mijn celerons deden gewoon een oc van 50% (333@500 en 600@900).
Link naar reactie
[quote:df33273aad="BA"]Maar met meer V kan er nog wel een 100 MHz bij :) Die celly's dat waren idd wel supergoede CPU's vroeger.[/quote:df33273aad] Je kon ze zo makkelijk OC'en door er PC133 in te stoppen en dan de FSB op te hogen met de P3 133 Mhz bus procs kon het ook nog het RAM zijn dat niet verder wilde.
Link naar reactie
Marcel, dat is dus precies wat ik af en toe bedoel. Eerst loopt je met je 'ik heb 1 maand een pc wijsheid' bijdehand te doen, terwijl het helemaal niet klopt, en dan weet je opeens niet dat er ook 66 MHz celly's waren. Die 100 MHz celly's zijn er net een half jaar ;) denk dus eerst eens na of je er ook wat van weet voor je post.
Link naar reactie
Waar zei ik dat ik niet wist dat er 66 Mhz Celly's waren? Ik zei alleen dat ik me toen nog niet met comps bezig hield. En ik heb 1 maand OC wijsheid idd (met dank aan dit forum). En ik zou het ook niet posten als ik het niet weet maar ik heb vorige week dus een Celly met 100 Mhz bus met PC133 geOC'ed en dat ging heel lekker (was alleen voor de fun BTW, met een shool comp 550@688 zonder probs). BTW je hoeft niet boos te worden hoor en ik probeer echt niet bijdehand te zijn, ik probeer gewoon mensen te helpen door te zeggen wat ik heb gelezen, meegemaakt, gehoord. Of mag ik als newby niet zeggen wat ik denk/vind?
Link naar reactie
Daar ga je weer. Een celly 550 met 100 MHz bus bestaat niet eens. Alleen de 800 en hoger hebben een 100 MHz bus. Je hoeft je als newbie niet stil te houden, maar post ieg iets nuttigs en wat waar is, zoek het desnoods op, of vraag het anders. Je help jezelf er ook niet mee door zo te posten.
Link naar reactie
Ik zal dan nog es op school kijken, want je kon die bus alleen in stappen omhoog gooien. Ik weet alleen nog dat ik in het BIOS zat te kloten en dat ie van 550 naar 688 of iets in de buurt ging en gewoon opstarte en draaide. Sorry :oops: Ik heb momenteel een lichte hersenschudding en ga dus een paar dagies niet naar school maar zodra ik weer op school kom zal ik voor jullie kijken, OK?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...