Ga naar inhoud

Hoe ontlast ik mijn 5 Volt lijn?


Aanbevolen berichten

Mijn pc is niet altijd even stabiel. Waarschijnlijk is de oorzaak mijn zwakke 5 volt lijn (standaard 300 watt aopen voeding). vanmorgen had ik terwijl ik de broodjes aan het smeren was voor het gezin, CPUburn (k7) en winamp aanstaan en een monitordingetje welke bij mijn moederbord werd geleverd. en na 15 minuten was het stil :( De temp was niet echt hoog (42C) maar het was me wel al opgevallen dat mijn 5volt lijn erg laag was, soms zelfs 4.79. Dus nu neem ik aan dat dat het probleem is. Oplossing een nieuwe voeding. Maar is er ondertussen niet wat te doen om mijn 5 volt lijn te ontlasten? wat heb ik: (zie sig voor alles) XP 1600 op 1.6 ghx (11.5 * 140) op 1.6 volt ipv 1.75 Aopen H600 kast met 300 watt voeding. 4 80mm fans (excl voeding) waarvan 2 op 7 volt verder maar 1 hd, cdrom en cdrw. HD koeler, maar daarvan heb ik de fan niet eens aangesloten. Tips?
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Probeer eens wat van die fans te ontkoppelen en niet te OC'en, dat helpt wel... en tevens kun je proberen of je een andere videokaart of geluidskaart die minder verbruikt er in kan zetten... Helpt dit niet, laat dan je voeding eens controleren, de meeste 300 W dingen kunnen wel 30A aan...
Link naar reactie
4.79 is redelijk laag ja ik heb zelf ook last van instabiliteit door mijn te zwakke voeding. mijn tijdelijke oplossing totdat ik een nieuwe voeding heb (is geen leuke maar het werkt): FSB verlagen todat het stabiel is. bij mij was dat van 133 naar 100 :( (124 was bijna stabiel en op 112 heeft mijn GF2 problemen bij reboots) werd mijn 5V lijn eerst nog 4.58V onder belasting is dat nu 4.85V (3.3V van 3.01V naar 3.17V) :roll:
Link naar reactie
Mooi aantal berichten slashhead, vast laten zetten ;) (3333) De 300 watt voeding van de AOpen staat trouwens bekend om zijn lage 5volt lijn (kwam ik natuurlijk weer te laat achter :( ) ik zal die 2 7volt fans gewoon eens losgooien en niet oc maar voorlopig. (of minder iig, niet is vloeken :D )
Link naar reactie
[quote:925fea0c04="hjs"]Mooi aantal berichten slashhead, vast laten zetten ;) (3333) De 300 watt voeding van de AOpen staat trouwens bekend om zijn lage 5volt lijn (kwam ik natuurlijk weer te laat achter :( ) ik zal die 2 7volt fans gewoon eens losgooien en niet oc maar voorlopig. (of minder iig, niet is vloeken :D )[/quote:925fea0c04] Hoe haal jij BTW zo'n hogo OC op 1.6 V? Ik mocht willen dat mijn 2000+ op 2 Ghz draaide, ik kom nog geen eens (net niet) aan de 1900 op 2.2 V :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...