Ga naar inhoud

Probleem Asus TUS-L2C/P III Tualatin 1.13 Ghz


Aanbevolen berichten

L.S., ik heb het hele forum doorgeschuimd, maar ben mijn vraag nergens tegengekomen. Ik heb namelijk een probleem met mijn nieuw aangeschafte moederbord. Ik heb een week geleden een Asus TUS-L2C moederbord gekocht, met een P III Tualatin 1.13 Ghz. Oude spulletjes, maar wel lekker goedkoop. Kan ik mijn oude P III 500 Mhz nog één keer upgraden. Ik heb er zelfs een nieuwe voeding bij gekocht voor P III/P IV - 350 Watt. Maar goed, de zaak doet het dus niet. Als ik hem aanzet gaan de ventilatoren draaien (CPU-koeler, kast-koeler), maar die houden er allebei na twee seconden mee op. De harddisk gaat zelfs helemaal niet draaien, de monitor gaat niet aan. Na vijf seconden gaat de computer heel hard en heel hoog piepen, alsof er iets volloopt met elektriciteit. Het controlelampje op het moederbord blijft de hele tijd branden. Nou wil ik graag weten of er mensen zijn die soortgelijke problemen kennen, het liefst met dezelfde combinatie mobo/CPU. Alle tips zijn natuurlijk welkom. Ik vraag me namelijk af of het geleverde moederbord niet gewoon kapot is. Ik heb nog garantie, dus dan krijgen ze hem gewoon terug. Alvast bedankt, Chaos
Link naar reactie
Als je oude spulletjes hebt gebruikt waaronder je video kaart is dat waarschijnlijk het probleem oude AGP 1x kaarten werken op 3,3 volt dit moederbord ondersteund AGP pro 4x 1,3 volt ter voorkoming van het beschadigen van je moederbord start hij niet op als je nog een oude PCI video kaart hebt moet je die maar eens proberen beebs of piepen hebben een betekenis die je in de handleiding terug vind van je moederbord
Link naar reactie
mijn (persoonlijke) ervaring met dit bord: werkt alleen met dubelzijdige RAM (en geen OEM versie) na die 2 seconden...knippert het power-LED? zo ja: voeding brak-->>vervangen. Die bord werkt zelf met een oude 1MB S3 savage PCI vidiokaart. zo niet: ruilen. heb hier ook een tusl 2c met een p3-1400 @ 1600 draaien. PS: BIOS versie 1011 draait het lekkerst.
Link naar reactie
[quote:9ffd348186="Haenos"]Als je oude spulletjes hebt gebruikt waaronder je video kaart is dat waarschijnlijk het probleem oude AGP 1x kaarten werken op 3,3 volt dit moederbord ondersteund AGP pro 4x 1,3 volt ter voorkoming van het beschadigen van je moederbord start hij niet op als je nog een oude PCI video kaart hebt moet je die maar eens proberen beebs of piepen hebben een betekenis die je in de handleiding terug vind van je moederbord[/quote:9ffd348186] AGP 2x is ook 3.3V, en die wordt door dat mobo gewoon ondersteund. De enige chipset die problemen met AGP 1x en AGP 2x heeft is de I845D, en dat is een P4 board. En BTW AGP 4x is 1.5V, geen 1.3V.
Link naar reactie
[quote:955aec4860="GrittyKitty"]mijn (persoonlijke) ervaring met dit bord: werkt alleen met dubelzijdige RAM (en geen OEM versie) na die 2 seconden...knippert het power-LED? zo ja: voeding brak-->>vervangen. Die bord werkt zelf met een oude 1MB S3 savage PCI vidiokaart. zo niet: ruilen. heb hier ook een tusl 2c met een p3-1400 @ 1600 draaien. PS: BIOS versie 1011 draait het lekkerst.[/quote:955aec4860] Iedereen bedankt voor de tips, maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb het geprobeerd met een PCI-videokaart en dan blijft inderdaad de CPU-fan draaien. Zo gauw ik een AGP-kaart gebruik ontstaan er problemen. Ik krijg die PCI-kaart alleen niet aan de praat, waarschijnlijk omdat hij te oud is. Ook de harddisk gaat nog steeds niet draaien, iets wat ik ook vreemd vind. Ik ga het spul dus gewoon ruilen en zal wel zien of ze iets anders hebben. Ik denk dat ik gelijk maar voor een P IV ga, dan ben ik er maar vanaf. Ik heb ondertussen toch al een nieuwe voeding aangeschaft. Nogmaals bedankt allemaal, Chaos
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...