Ga naar inhoud

geheugen bij moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw moederbord gekocht, de GA 7VAXP (AMD), omdat ik wil proberen zelf een computer te assembleren. Dit moederbord is eigenlijk heel compleet en allerlei zaken zoals grafische kaarten, cd-romschrijvers, harde schijven e.d. heb ik al eerder ingebouwd. Ook heb ik al eerder een geheugen vervangen en uitgebreid. Ik vraag me nu echter af of er bij dit moederbord een speciaal soort geheugen nodig is. Ik heb begrepen dat er specificaties zijn van 100 of 133, maar ik weet eigenlijk niet wat dat betekent en welke ik voor dit moederbord nodig heb. Ik kan in het eerste slot 512 en in het tweede slot 1 gb inbouwen. Volgens mij is 512 voorlopig meer dan genoeg. Wie weet dit? Bedankt, Gerda
Link naar reactie
http://tw.giga-byte.com/products/7vaxp.htm Veel info over je moederbord :) Op het moment is 512 MB méér dan genoeg! 256 MB is voorlopig zelfs prima voor alle programma's & games. Oke met videobewerkings programma's is 512 wel aan te raden. Op dat moederbord moet dit geheugen hebben: [color=blue:6b87eb3fba]Type : DDR400(PC3200) / DDR333 (PC2700) / DDR266 (PC2100) / DDR200 (PC1600) -184pin Max capacity : Up to 3GB by 3 DIMM slots [/color:6b87eb3fba] Als je nu 512 MB koopt kan je later nóg een keer 512 MB bijprikken maar dat is voorlopig (aankomende 2 jaar) niet nodig. Je kan zelfs nog een keer 1 GB erbij doen :) Ik zou als ik jou was gewoon goed (merk) 512 MB PC2700 Geheugen kopen (dat is 333 MHz) dus van Samsung of zelfs Corsair (er zijn genoeg andere goede verder hoor!!)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...