Ga naar inhoud

Wasmachine lekt


debora-1

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Bij oudere wasmachines zet zich kalk af op delen van de zeepbak. Hier blijft zeeppoeder aan plakken en zorgt tijdens het vullen voor een tijdelijke verspopping. Kalk op de spuitbuisjes laat deze in de verkeerde richting spuiten, waardoor het water niet goed door de zeepbak spoelt. De zeepbak loopt over en veroorzaakt lekkage. Oplossing: de zeepbak uit de machine halen en ontkalken met b.v. WC-eend. Goed naspoelen en weer monteren. (WC-eend is schadelijk voor metale delen van de machine)
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hoi, Vorige week heb ik een wasje gedraaid en waarschijnlijk teveel waspoeder gebruikt, want de wasmachine zat wit tijdens het wassen en het wilde maar niet spoelen, was gewoon teveel sop. Het kwam zelfs uit de spoelbak eruit. Het lekte heel erg veel aan de onderkant. Sindsdien is de machine niet meer 100. Heb net een korte zwarte wasje gedraaid, alles ging goed, maar nadat het wasje klaar was, heeft ie weer heel veel water gelekt aan de onderkant. Waar kan het aan liggen? Heb een Daewoo F1011
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Spoelt het direct uit de zeepbak of pas als de machine gaat draaien? Stekker er uit en verwijder bovenblad. Trek de zeepbak uit de houder. Giet heet water in het gat in de zeepbak houder en \"kneed\" de dikke slang tussen zeepbakhouder en kuip. Hiermee los je een evt verstopping en aangekoekte zeep op. Laat de machine geheel leeg lopen via het slangetje naast de pomp en verwijder dan het filter uit de pomp. Controleer of deze vol zit met prut. Voel ook in de gaten aan de zijkant van het pomphuis en controleer of je het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen kunt draaien. Zet alles weer in elkaar (laat het bovenblad er nog even af). Laat de machine een hete was (60 graden of hoger) draaien zonder zeep en wasgoed om de aangekoekte prut in de machine op te lossen. Als je nu (veel) schuimvorming op het water ziet ontstaan heb je veel aangekoekte zeep in de machine. Controleer tijdens het wassen ook op lekkage via de bovenzijde. [B]PAS OP:[/B] alles wat je nu in de machine aanraakt kan onder 230V staan. Draai zo nu en dan een wasbeurt zonder zeep en wasgoed om de prut op te lossen. Zoek op internet eens naar het woord \"wasluis\" en \"vetluis\".
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
heb ook de bovenplaat verwijdert maar ook de schroefjes losgedraait van het spuitmondjes gedeelte, die ik nu niet meer vastkrijg! Een schroefje krijg ik niet eens los maar toch krijg ik nu dit bakje niet meer stevig vast, en alles lekt nog steeds, ook na het schoonmaken van die spuitmondjes. Het zeepbakje sluit nu niet meer goed aan. Wat doe ik hieraan?
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 1 maand later...
Wasmiddelen bakje: kan. Als de slang tussen de zeepbak verstopt is of lek is krijg je hier dus lekkage. Verwijder bovenblad. Je zit nu de slang tussen zeepbak en kuip zitten. Zie je hier lekkage sporen? Als hij via de deur lekt zit het scharnier of de deurvergrendeling niet goed vast of is het rubber manchet beschadig.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...