Ga naar inhoud

defaults loaded


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb hier telkens een melding wanneer ik de computer opstart, met: cmos checksum error defaults loaded. Dit is telkens wanneer ik mijn comp heb uitgehad ! Laat ik hem aanstaan en start ik hem opnieuw op niks aan het handje, ik heb al het cmos batterijtje al vervangen, heb hier ook de setup defaults geladen, heb de hd's opnieuw laten detecteren.. uhmm dat was het volgens mij heb ergens iets gelezen over een realtime clock resetten, dit ben ik op het moment aan het opzoeken. Heeft iemand anders eventueel nog iedeeen ??? oja, het gaat over een asus av7266-e Alvast bedankt voor je antwoord.. Groeten, Gerwin [ Dit bericht is bewerkt door: gerwin111 op 2002-05-13 18:17 ]
Link naar reactie
Je moet eens proberen of je de batterijen die er uit komen testen kan, als die het niet meer doen, dat zit er ergens een stroom-lek. Daar kan je niks aan doen, als je nog garantie hebt, dan moet je het mobo omruilen. Een verdere oorzaak kan ik zo snel niet beenken eigenlijk, als je niet OC'ed oid.
Link naar reactie
Hee die BA, Bedankt voor je antwoord dat kan ik nog weleens doen.. Moet nog steeds de boel resette, het is een brand new mobo'tje dus garantie zat.. ff voor de zekerheid.. De boel resette, batterij eruit, de boel ff met een jumper kortsluiten, batterij er weer in.. Meten is (meestal) weten. Groeten & bedankt voor je reactie! Ps. Hoe weet jij dit allemaal ???? Zie wel ouwe rot staan, maar zit je al zolang in het vak ???? Gerwin.
Link naar reactie
Hallo iedereen, ik wilde alleen nog ff typen, dat hij de boel weer onthoudt, wat heb ik gedaan ? Ik heb eerst de rtc ge reset ! toen dacht ik dat hij het niet onthield deed ie ook niet heb hem daarna terug gezet op de jumperfree modus en nu onthoudt die de boel weer... Evengoed bedankt voor jullie (je) reactie.. Groeten, Gerwin.
Link naar reactie
Hee die BA, heb hier ff het boekje erbij gepakt, waar met het volgende verhalen van asus de real time clock (RTC) RAM in CMOS gecleared kan worden door de bios batterij eruit te halen en dan nog een keer de boel te resetten. Maar hierbij reset je ook meteen je hele bios beetje vaag, maar zo staat het erin.. Zal het ff over typen. This jumper allow you to clear the Real Time Clock RAM in CMOS You can clear the CMOS memory of date, time, and system setup parameters by erasing the cmos RTC RAM data. The RAM DATA in CMOS that include system setup information such as system passwords , is powered by the onboard button cell battery. ALsjeblieft Kijk mij niet aan, ik doe het ook alleen maar volgens het boekje. Blijf altijd proberen proberen, zo probeer ik het zelf te leren.. Groeten, Gerwin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...