Ga naar inhoud

Geheugenprobleem.....


Aanbevolen berichten

Geachte aanwezigen, Ik heb een probleempje met mijn interne geheugen. Ik heb een Asus P2B-F moederbord, waar "PC100-compliant DIMMs" in moeten. Nu heb ik vanmorgen 128 MB 133MHz intern geheugen gekocht, omdat ze me in iedere winkel hebben verteld dat 133MHz-geheugen meedraait op een systeem waar eigenlijk 100MHz in zou moeten. Ik heb het geheugen aangesloten, maar nu wordt het niet herkend. Mijn computer meldt tijdens het opstarten nog steeds dat er 64 MB RAM geheugen inzit, en dat zat al op het moederbord. Moet ik nog wat anders doen dan mijn geheugen aansluiten op het moederbord? Iets veranderen in het BIOS o.i.d.? Ik vind het wel érg sterk dat mijn moederbord deze geheugenuitbreiding niet herkent. Help? Thnx, Rob PS: Oh ja, ik draai Win98 SE zonder problemen
Link naar reactie
Ik weet niet hoe ervaren je bent met en prutsen aan de pc, maar je moet je geheugen wel goed in het slot zetten. Het wil nog wel eens zo zijn dat hij aan een kant net een klein beetje omhoog zit, en zo dus niet functioneert, let ook goed op de klemmetjes, die de bank vashouden! Oja, het kan natuurlijk ook aan het geheugen liggen, probeer het eens in een andere comp. suc6 [ Dit bericht is bewerkt door: kanertw op 2002-05-11 20:54 ]
Link naar reactie
Probleem opgelost! Ik heb de oude geheugenmodule (64MB) vervangen door de nieuwe (128MB), en daarna de oude in de tweede sleuf gestoken. Waarom het nu wel herkend wordt en gisteren niet is mij niet bekend, maar het werkt in ieder geval. Anyhow, bedankt voor de tips! Grtz, Rob
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...