Ga naar inhoud

MSI K7T raid----problemen met pci raid controller


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een MSI K7T raid moederbord. Elke keer als ik opstart krijg ik nadat de hd, de cdrom en de brander zijn gedetecteerd de melding, ‘Fasttrack lite bios version…… ‘array not found’ Ik weet dat het iets met die raid te maken heeft. Ik heb 1 harde schijf dus heb het voorlopig niet nodig. Na een paar seconden gaat hij wel verder met het starten van windows. Windows gaat dan om een stuurprogramma van een 'pci raid controller' vragen. Ik heb de cd van het moederbord er al ingehad en ook de cd van windows (98se) maar hij kan het niet vinden.. Ook heb ik vanaf de cdrom van het moederbord alles geinstallerd wat moest. Moet ik in het bios iets uitzetten zodat hij niet meer om die array vraagt?? Ik hoop dat iemand ook zoiets herkent. Groet Ab.
Link naar reactie
Dan heb je dus geen apparaten aan de RAID controller hangen. Gewoon in de bios bij perifirals oid de RAID controller (ook vaak PCI IDE device genoemd in biossen) uitschakelen, en je bent er af :smile: Die driver die hij in windows vraagt is voor de controller, je moet dan prominse drivers hebben. Maar als je hem in de bios uitschakeld, dan is dat over.
Link naar reactie
[quote:caab8199ff] Op 05-05-2002 22:12 schreef BA: Dan heb je dus geen apparaten aan de RAID controller hangen. Gewoon in de bios bij perifirals oid de RAID controller (ook vaak PCI IDE device genoemd in biossen) uitschakelen, en je bent er af :smile: Die driver die hij in windows vraagt is voor de controller, je moet dan prominse drivers hebben. Maar als je hem in de bios uitschakeld, dan is dat over. [/quote:caab8199ff] Helaas heeft de K7T Turbo-R geen mogelijkheid om de raid controller te disablen. Wat je wel kan doen is de harddisk eraan hangen, en dan een stripe aanmaken, met 1 harddisk. Wel eerst even de driver installeren van de raid controller. ([url]http://www.msi.com.tw/support/driver/download/ide/promise37.exe[/url]) De raid controller zal de harddisk vinden, en er gewoon vanaf opstarten. Windows hoeft niet opnieuw geinstalleerd te worden.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...