Ga naar inhoud

Koeler voor Proc


Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijd lang het volgende probleem. Vorig jaar heb ik een upgrade set gekocht. ECS K7VZA + AMD Duron 800 + 256 mb geheugen. Later vervangen door een AMD THUNDERBIRD 1400. Ik gebruik nu een spire cooler tot 1400 mhz, na aanschaf van de nieuwe proc heb ik ook een nieuwe koeler gekocht Thermalthake Vulcano 7. Maar als ik die gebruik dan gaat hij na een tijdje op volle toeren draaien omdat de temp in de kast rond 35-40 graden hand en dit geef heel veel lawaai, tussen de koeler en proc zit een dun laagje geleidingspasta, daarom ben ik weer terug gegaan naar de spire (voledig van koper) die stiller is. Ik heb in de kast ook een paar casefans geplaatst. Weet iemand een koeler die helemaal van koper is, goed de warmte afvoert en redelijk geluidsstil is of iemand een ander idee??
Link naar reactie
Waarom wil je persee koper? nZo heel veel performanceverschil zie je niet tussen een gewone koeler, en een massief koperen koeler. Als je stilte wilt, dan zou ik voor een Alpha 8045 heatsink gaan, met een papst fan of een YS-tech fan. Die koelen goed, en zijn ook nog eens erg stil. Deze combinatie is alleen best duur, en je zult moeten kijken of hij op je mobo past. Kijk anders eens op http://www.heatsinkdatabase.com , daar staan veel koelers vergeleken.
Link naar reactie
[quote:8da4e55dd2] Op 28-04-2002 17:30 schreef BA: Dat zeg ik net, zo heel veel maakt dat niet uit :smile: Die Alpha die ik heb die heeft alleen een koperen onderkant, de rest is alluminium. Toch is het de beste heatsink die er is :smile: [/quote:8da4e55dd2] Niet volgens Peter van de OC-shop, hij heeft ze getest en de Swiftech MCX462-ba koelde een stuk beter. Hij is jammer genoeg ook veel duurder :sad: Voor deze heatsink in combinatie met een Delta 80 HP betaal je daar 103 euro.
Link naar reactie
Ik heb die combinatie die Marcel de Reus bedoelde. Enne, ik had eerst een CPU die 66 graden werd, niet piek maar gemiddeld, en nu met die nieuwe combi wordt ie na een benchmark 53 graden, Vcore op 1,85, CPU/Memory frequency op 4:5, FSB op 145 en Multiplier op 13 (2100+)! Ik geef dit setje echt een dikke 10! Trouwens, op die CPU zat wel maar een 60mm fan van AMD, en dat was dus echt 3x nix. _________________ Ik ben niet geboren, ik ben geprogrammeerd... [ Dit bericht is bewerkt door: Erik den Toom op 2002-05-04 20:54 ]
Link naar reactie
[quote:f5cb85b443] Op 04-05-2002 21:26 schreef BA: 2400+ is wel erg hoog hoor, dan moet je een hele goede core hebben. Je zit nu al tegen de fysieke grens aan. [/quote:f5cb85b443] Ik heb hem al ruim over de 2400+ kunnen krijgen op een aanvaardbare temperatuur, maar hij raakte instabiel, dus toch maar weer teruggezet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...