Ga naar inhoud

Amd K6-2 333/500


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een computer met een AMD K6-2 500 mhz processor die draait op 333 mhz. Dit komt omdat ik de (oude) 333 processor door een snellere variant, de 500 heb vervangen. De computer denkt echter nog steeds dat de 333 mhz processor erin zit. Hoe kan ik zorgen de computer ook daadwerkelijk op 500 mhz draait? Bij voorbaad dank, PS bios is denk ik "Rom PCI/ISA bios (2A5LES2A)", dit staat namelijk bovenaan het bios scherm.
Link naar reactie
Op het moederbord zitten jumpers waarmee je de FSB en de multiplier kunt instellen. FSB x multiplier = kloksnelheid. Je huidige FSB is 66MHz, je multiplier staat op 5. Als je moederbord 100MHz ondersteunt en je hebt geheugen dat op 100MHz wil werken kun je de boel het beste instellen op 5 x 100MHz. Als je moederbord geen 100MHz FSB ondersteunt heb je een hogere multiplier nodig. Als ik me niet vergis wordt een multiplier van 2 op het moederbord door de CPU gelezen als een multiplier van 6.
Link naar reactie
sommige moederborden hebben ipv jumpers nog een blokje met dipswitches zitten. Bij een compaq staan de verschillende instellingen meestal op een sticker aan binnenkant van de kast :smile: Bij de meeste moederborden kun je vaak via de site van de fabrikant de instellingen achterhalen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...