Ga naar inhoud

ECS K7S5A, MSI K7T266 of nog een ander moederbord?


Aanbevolen berichten

Binnenkort wil ik een nieuwe computer kopen met AMD XP1700+ of 1800+ -processor. Welk moederbord kan ik het beste nemen? Een ECS K7S5A (volgens een verkoper de beste...)een MSI K7T266 , of kan ik beter nog een andere nemen? De computer zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor rekenprogramma's (matlab), office en fotobewerkingsprogramma's.
Link naar reactie
Mja, wat moet er verder nog op zitten? Wil je er een RAID controller op? Wil je onboard LAN en Sound? Die ECS is zeker heel goedkoop, en voldoet prima voor rekenproggy's ed. Voor de beste performance zou ik zelf een KT266A nemen, maar die zijn wat duurder, en de vraag is of je in die programma's het verschil merkt. Ik werk op school ook wel met matlab, en daar heb je nou niet echt super highend pc's voor nodig. Als je wel een KT266A wilt, dan kan je ook voor de Epox 8KHA+ gaan, die heb ik zelf ook gehad. Reuze stabiel, erg snel, en niet echt duur. (Wel duurder als ECS)
Link naar reactie
Bij de KT266A boards heeft iedereen een beetje zijn eigen voorkeur denk ik. (Ik zou zelf niet voor 190E die Gigabyte kopen ieg, liever de Epox. Als je dan toch duur gaat doen ga dan voor Abit, kost wat maar dan heb je ook wat.) Een RAID controller kan je gebruiken om 2 of meer HDD's als 1 te laten werken, of 2 schijven gebruiken, waarvan 1 er een automatische backup is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...