Ga naar inhoud

PIII 900 Mhz Overclocken?


Aanbevolen berichten

Hoi, Uiteraard kan dat... Volgens mij is de multiplier wel gelockt, maar je kunt wel de FSB wat opvoeren. Kijk maar eens in [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclock guide[/url]. Daar staat het overclocken beschreven. Overigens wordt er in dit deel van het forum wel vaker over overclocken geschreven, dus daar kun je ook nog een hoop info terugvinden. Groetjes, Ed
Link naar reactie
Zonder koeling zou 'ie nu ook niet draaien :wink: ff serieus: zonder [b:04683334b4]extra[/b:04683334b4] koeling kun je best een eind komen. Verhoging van de FSB heeft niet zo'n grote gevolgen op de temperatuur, hooguit een paar graden. Pas als je ook het voltage gaat verhogen stijgt de temperatuur wat harder. Hoe hoog die temperatuur wordt hangt ook af van hoe goed de koeler is, en de airflow in de kast. Het is moeilijk te zeggen hoe hoog je kunt komen. Dat hangt af van de qualiteit van de onderdelen. Want een deel daarvan krijgt een hogere frequentie voor z'n kiezen. En daar kunnen ze niet allemaal even goed mee omgaan. BTW: BA, ik dacht dat de meeste PIII op 133 MHz FSB liepen? Dan heb je toch geen MP van 9??? Overigens, [b:04683334b4]als[/b:04683334b4] de FSB nu 100 MHz is, moet je naar 111 om op 1000 MHz uit te komen (111x9=999 MHz). Dat lijkt op zich best haalbaar. Het hangt even van je mobo af in wat voor stappen je over kunt clocken. De meeste mobo-en verhogen de FSB via de BIOS, sommigen via jumpers. Bij die laatste gaat de verhoging in stappen, via de BIOS meestal per MHz. Overigens clock je nooit in 1 stap naar 1000 MHz. Je moet het in kleine stapjes doen en dan kijken of je systeem nog stabiel is en niet te warm wordt. Als het goed gaat kun je nog een stap hoger proberen, anders moet je 1 stap terug. Succes, Ed
Link naar reactie
[quote:53852582be] BTW: BA, ik dacht dat de meeste PIII op 133 MHz FSB liepen? Dan heb je toch geen MP van 9??? [/quote:53852582be] Er zijn er ook met een 100 MHz FSB, de PIII 900E of 1000E bijvoorbeeld. Die hebben wel een MP van 9 of 10. Een PIII933[b:53852582be]EB[/b:53852582be] heeft wel weer een FSB van 133 MHz. Omdat hij zei dat hij een 900 MHz versie heeft , ging ik er eigenlijk van uit dat het een 100 MHz FSB variant was, omdat je met een 133 MHz FSB nooit op 900 MHz uitkomen kan, dat is altijd 933 MHZ. Btw, in 1 keer naar 1000 MHz klokken kan op zich geen kwaad hoor, dat is maar een kloksnelheids verhoging van 11%, dat zou op zich wel moeten kunnen, misschien met wat voltage er bij. Als je nou in 1 keer naar FSB 133 zou gaan, ja dan wordt het misschien wel wat te gek. (Dit ga je ook zeker weten niet halen) Waarschijnlijk kom je niet veel hoger als 1050-1100 mhz, omdat de core daar aan zijn fysieke grens komt. Intel zelf heeft bijvoorbeeld hun PIII 1133 MHz CPU's terug moeten nemen, omdat ze niet stabiel wilden draaien. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-03-26 12:41 ]
Link naar reactie
Ja ik had inderdaad ook ff mijn fucking manual door kunnen nemen maar dat is veel moeilijker dan ff een berichtje posten toch? Ik heb een ASUS mini-ATX moederbord met VIA chipset... wat het preciese typenummer is weet ik niet. Het is een ALDI-PC, misschien helpt dat. Ik zal het allemaal eens opzoeken maar ik zit nu op mijn werk.
Link naar reactie
[quote:aea11b09f5] Op 28-03-2002 9:13 schreef SpaceCowboy: Ja ik had inderdaad ook ff mijn fucking manual door kunnen nemen maar dat is veel moeilijker dan ff een berichtje posten toch? [/quote:aea11b09f5] Ben ik het niet met je eens, je pakt het boekje (ja asustek staat voor Asus)... Dan ga je naar de inhoudsopgave en dan kijk je waar CPU staat. Blader je naar dat hoofdstuk en daar staat dan uitgegd hoe en welke switches je moet over halen voor een bebaalde multiplier/FSB setting.. Wij weten niet welk asus mobo het is (jij ook niet maar je hebt de handleiding), dus vind ik het niet gek dat ik aangeef dat je ff je manual moet lezen En dat F*cking Manual is gewoon een grapje van me (niet boos bedoeld), een tijdje geleden was er ook zo'n topic vandaar dat ik het ff zo zei..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...