Ga naar inhoud

computer start niet op na assemblage


Aanbevolen berichten

amd xp 1600 met 256 ram en elitegroup K7VTA3 2.0 moederbord in elkaar gestoken. De eerste keer dat ik de bios opende was er na een paar seconde geen beweging meer in te krijgen. De tweede keer heb ik direct "halt on all errors" op "halt on no errors" gezet en nu bleef deze draaien maar na het afsluiten van de bios geen prompt te zien. na de derde keer opstarten kreeg ik niets meer op mijn scherm. heb 1 maal een serieuze beep gekregen bij het opstarten maar nu doet hij niets meer. vrees voor het moederbord, de ram of de processor hoe komt het dat ik niets meer te zien krijg op mijn scherm? heb grafische kaart getest en deze werkt vlot.
Link naar reactie
Vertel eens wat meer over je PC, zoals het merk koeler en geheugen etc. Staat er toevallig ook in het boekje van je mobo wat die beep betekend? Vaak als de CPU stuk is dan doet hij helemaal niks, ook geen beep, dus die is waarschijnlijk nog heel. Kijk verder ook even of alles goed in elkaar zit, dat er niet een geheugenbank los zit oid. (Dat heb ik ook wel eens gehad, dan gaat hij ook beepen) Verder kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat je geheugenmodule gewoon niet goed is.
Link naar reactie
mijn koeler is een Swiftech 370 met YS Power en die ram is no name ik heb alle componenten goed gecontroleerd en alles leek mij in orde die beep heb ik maar één maal gehad en als ik de computer nu opstart krijg ik niets meer van beep ik krijg ook echt niets op mijn scherm ook geen memory check of van die dingen dus ik vrees er eigenlijk een beetje voor dat mijn cpu het heeft begeven zou dit kunnen door electrostatische ontlading? Ik heb er wel altijd op gelet dat ik mij ontlaadde maar het kan altijd wel zijn dat ik nog een beetje geladen was. Kan ik dit op de een of andere manier testen? Ik heb geen andere computer waar ik mijn cpu op kan plaatsen. Dus misschien ga ik eens een computer moeten zoeken waar ik hem bij kan testen. Ik heb normaal gezien nog garantie, maar ruilen ze dat zo maar?
Link naar reactie
Als het geen user-abuse is, dus als je koeler en alles goed zat, dan ruilen ze dit gewoon. (zat de koeler goed btw?) dat kan je zien aan de pastalaag, of hij goed contact maakte. Statische ontlading zou kunnen, maar dat komt niet heel vaak voor. Bovendien ahd hij het dan de eerste keer ook wel niet gedaan. (geen beep geven dus) Je CPU kan ook ewoon DOA geweest zijn, soms heb je gewoon ongeluk met dat soort dingen. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-03-11 15:23 ]
Link naar reactie
De koeler zat echt wel goed. ik heb hem er terug afgehaald en er zat een mooi dun laagje pasta op dat echt wel overal gelijk verdeeld was by the way, met een tandenstokertje kan je je pasta erg egaal uitrollen ik denk dat ik ga proberen om te ruilen het enige probleem is wat ga ik ruilen. ram, moederbord of cpu of alledrie natuurlijk ik ga morgen eerst mijn ram eens testen op een andere computer en dan in de winkel vragen of ze mijn cpu en moederbord niet kunnen testen ze mogen ook wel eens iets doen voor een vaste klant.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...