Ga naar inhoud

Geen geluid


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds dat ik vorige week winamp af aan het spelen was problemen met mijn geluid. Na een tijd hield winamp er plotseling mee op en kreeg ik op geen enkele mogelijkheid meer geluid uit mijn pc. Uiteindelijk heb ik mijn hele harde schijf geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd. Helaas kreeg ik er alleen een hele irritante piep voor terug. Winamp opnieuw installeren werkt ook niet, want die wil niet eens afspelen (tijd loopt wel, maar balkje niet) en geluid vie de cd-rom is ongelofelijk slecht !! Kan er een probleem zijn met mijn moederbord of een ander probleem !! en wie weet een oplossing. Bedankt.
Link naar reactie
Wil je aub niet crossposten (dezelfde vraag in meerdere forums posten)? Want deze staat ook in Hardware-algemeen. En eigenlijk hoort deze meer in Multimedia thuis vind ik... Heb je onboard geluid, of een aparte geluidskaart? _________________ Het Adidas-netwerkprotocol: heen en weer rennen met een diskette [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-04-11 14:12 ]
Link naar reactie
als je het niet zeker weet kun je het beste gewoon eentje uitkiezen... Als het niet goed is wordt ie verplaatst :smile: En hoor je die piep ook tijdens het opstarten, of alleen in windows (zodra 'ie geladen is)? Want als je hem ook tijdens het opstarten hoort lijkt me dat er een hardware probleem is. En anders: heb je de nieuwste drivers al geprobeerd (welk besturingssysteem draai je eigenlijk)?
Link naar reactie
Dat is het vervelende nadat ik mijn hrde schijf geformateerd heb, heb ik windows 98 en de drivers van mijn moederbord opnieuw geinstalleerd (vaker gedaan en werkte altijd). Nu hielp dat niet ik heb toen een nieuwere driver geistallerd maar ook dat hielp niet ik blijf alleen een piep horen !!
Link naar reactie
Mja, volgens mij kan je bij die onboard kaarten maar 1 optie kiezen, enabled of disabled. Als die dus verder goed staat, dan zou ik lekker van de bios afblijven, als je met andere settings gaat werken dan veranderen je memtimings ook ed, terwijl je geluidsprobleem waarschijnlijk het zelfde blijft. Ook omdat hij het in het verleden wel goed deed denk ik eigenlijk dat de bios niet zo veel invloed heeft.
Link naar reactie
Nou volgens mij heb ik mijn bios nou weer op default gezet, en ge-updated maar nog steeds niks. Het rare is dat mijn windows cd speler wel hele slechte cd-muziek geeft, maar winamp doet echt helemaal niks. Ik druk op play en hij blijft gewoon stil staan. Kan dit een virus zijn ofzo ?? Verder krijg ik nog steeds helemaal geen geluid (ik heb mijn stereo ook op mijn pc aangesloten en ook daar precies hetzelfde dus aan de hardware zal het niet liggen)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Neen, je moet de plugins bekijken van Winamp (Directsound output e.d.) Dan moet je kijken in je Devicemgr qua geluidskaart... Dan zou ik wellicht windowsupdate uitvoeren om de nieuwste DirectX-drivers te installeren... Anders zou het kunnen zijn dat je on-board het begeven heeft. Geen nood, want een zeer goede geluidskaart SBlaster 5:1 Live ligt voor een 40-tal Euro in de winkel en dat valt ook weer mee... Probeer maar wat... maar kijk zeker even naar de plugins van Winamp of Winamp removen en opnieuw installeren.. groet, Aswin
Link naar reactie
Ik zou eerst eens wat proberen af te spelen met windows mediaplayer of iets dergelijks. Als dat wél lukt, ligt het gewoon aan winamp. Zo niet, dan kan het van alles zijn. Als je nog een andere pc hebt kun je natuurlijk een beetje experimenteren en erachter komen waar het aan ligt, anders wordt het moeilijk. Als echt niks meer lukt zou je een geluidskaartje moeten kopen (of lenen van iemand om te kijken of 't dan wel lukt).
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nou ik ben er nu misschien achter, het kan heel dom klinken, maar ik vraag het toch ff. Als ik mijn boxen rechtstreeks op mijn cd-rom speler afspeel, dan hoor ik namelijk wel gewoon geluid !! Kan het zijn dat de uitgang van mijn geluidskaart gewoon kapot is ?? Met vriendelijke groet, Ada
Link naar reactie
... mmmh het lijkt er op dat alle digitale audio (WAV/MP3)bij jouw problemen geeft. Je audio CD geluid wordt meestal met een snoertje van je CDspeler naar de analoge mixer-versterker van je geluidskaart/chipset geleidt. De hoge piep hoor je waarschijnlijk om de de DA convertor digitale onzin bij een hoge samplefrequentie in geluid omzet. Volgens mij istie kapot. :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...