Ga naar inhoud

Overclocken van AMD Duron 900


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Kan ik veel winst halen uit het overclocken van mijn amd 900 processor? Ik heb nog nooit een processor overgeclockt, wat zijn de risicos van de l1 lijntjes met elkaar verbinden? En de risicos van het totale overclock gebeuren? Ik heb de volgende coltages nu draaien: +12V = 11.736 +5V = 4.945 +3.3 = 3.308 Vcore = 1.607 Kan ik hieraan wat veranderen om mijn processor te overclocken? of werkt alleen de verbinding maar om de overclock te doen gelden? en weet je dan naar welke snelheid je de processor overclockt? Greetz bedankt voor de reacties alvast! Wouter
Link naar reactie
Lees de guide in mijn sig, dar staat exact in hoe het moet, ook met een link naar een unlocking guide. Verder dient het verbinden van de L1 bruggen alleen maar voor het unlocken van de multiplier, zodat deze instelbaar wordt. Pas goed op dat de verbindingen elkaar onderlingt niet raken, als dat gebeurd heb je echt een probleem. Verder is overklokken vrij risicoloos, als je pc vastloopt dan stel je hem gewoon weer iets lager in, en ga je op die snelheid draaien. Hoe hoog je overklokken kan is niet te zeggen, sommigen halen er maar 100 MHz meer uit, anderen 300 tot 400 MHz.
Link naar reactie
Stel je hem lager in, hoe bedoel je dat? De voltages aanpassen bedoel je? [quote:3191b26257] Op 10-03-2002 21:22, schreef BA: Lees de guide in mijn sig, dar staat exact in hoe het moet, ook met een link naar een unlocking guide. Verder dient het verbinden van de L1 bruggen alleen maar voor het unlocken van de multiplier, zodat deze instelbaar wordt. Pas goed op dat de verbindingen elkaar onderlingt niet raken, als dat gebeurd heb je echt een probleem. Verder is overklokken vrij risicoloos, als je pc vastloopt dan stel je hem gewoon weer iets lager in, en ga je op die snelheid draaien. Hoe hoog je overklokken kan is niet te zeggen, sommigen halen er maar 100 MHz meer uit, anderen 300 tot 400 MHz. [/quote:3191b26257]
Link naar reactie
Dus die snelheid van de processor kan ik instellen dmv de FSB snelheid te verhogen. En die Vcore is een soort tegengas ofzo? [quote:45288308e6] Op 10-03-2002 21:30, schreef BA: Nee, als je PC dus op 1200 MHz in de soep loopt, dan stel je hem bijvoorbeeld op 1150 MHz in, of je zet je Vcore nog iets hoger, en kijk je of hij dan stabiel blijft. [/quote:45288308e6]
Link naar reactie
Ik heb zonet de System Frequency Setting verhoogd naar 110MHz, stond op 100Mhz. Hij geeft nu bij het opstarten aan dat ik een CPU heb van 990MHz. Ook het memory kon ik aanpassen aan frequentie. Die gaf automatisch aan dat het memory op 110MHz of op 146 moest draaien. Op 146 draait het voorlopig prima, en systeem start normaal op. Heb ik nu de boel overgeclockt??? Zonder de L1 te verbinden? Ik kan overigens niet de Vcore e.d. instellen. Heeft dat met jumpers te maken op mijn mobo? Greetz
Link naar reactie
Pcies, als hij op 990 MHz draait heb je hem overgeklokt. Als hij vast lootp kan je proberen om het geheugen gelijk met de FSB te laten lopen, dus ok op 110 MHz, dan kan je misschien hoger komen. Vcore wordt inderdaad gebruikt als hij niet hoger wil, soms heef tde CPU meer voltage nodig om op hogere snelheden te draaien. Of je dat op jouw mobo met jumpers instellen moet weet ik niet, de meeste mobo's kunnen dit vanuit de bios, net als FSB en multiplier settings.
Link naar reactie
Hey, Ik heb zonet mijn processor overclocked, het gaat perfect gewoon! Ik heb de l1 lijntjes verbonden, de jumpers ingesteld en de bussnelheid op 103 gezet. Op bus 100MHz en 1200MHz processorsnelheid, gad win2000 een fout bij het opstarten. Rare blauwe schermen dus... Toen heb ik de processorsnelheid verlaagd tot 1000 en de bussnelheid op 103. zo lieptie prima. Nu de processorsnelheid op 1050 gezet en dat gaat ook goed. Je merkt het aanzienlijk wel, bij het opstarten! Loopt nu op 1080MHz, prima!!! Bedankt en tot horens! [quote:48365975b7] Op 10-03-2002 21:57, schreef BA: Pcies, als hij op 990 MHz draait heb je hem overgeklokt. Als hij vast lootp kan je proberen om het geheugen gelijk met de FSB te laten lopen, dus ok op 110 MHz, dan kan je misschien hoger komen. Vcore wordt inderdaad gebruikt als hij niet hoger wil, soms heef tde CPU meer voltage nodig om op hogere snelheden te draaien. Of je dat op jouw mobo met jumpers instellen moet weet ik niet, de meeste mobo's kunnen dit vanuit de bios, net als FSB en multiplier settings. [/quote:48365975b7]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...