Ga naar inhoud

HELP Abit HotRod 66 PCI UDMA 66 controller


Aanbevolen berichten

Beste medepc gebruikers! Volgende vraag: Ik heb een ASUS A7VE moederbord, zonder raid-controller. Nu heb ik 2 harde schijven en twee cd spelers in mijn pc. MAW, geen ide poorten meer vrij. Ik kon op 2dehands.nl een Abit hotrod66 kopen, dit heb ik ook besteld. Nu las ik op een site van een gebruiker van Abit hotrod 66 kaart, dat het installeren e.d. nogal moeilijk ging. Eerst moest de bios van de kaart geupdate worden, en in windows waren er ook nogal wat problemen te verwachten. Ik gebruik Windows 2000 Professional NL. Wie kan mij bij de installatie helpen, en zeggen of het upgraden van de bios e.d. van die kaart nodig is. Ik heb daarvoor al een progje gedownload van de Abit site, maar er staat geen duidelijke instructie bij. Ook de installatie lijkt me nogal ingewikkeld, gezien de forums die ik bezocht heb! Wie kan mij helpen!!! Alvast bedankt Groetjes Wouter
Link naar reactie
Ik heb zelf zo'n ding, en installatie is totaal geen probleem. Gewoon in windows de drivers installeren en klaar. Je moet alleen wel ff kijken naar de dingen die je er aanhangt, een CD writer doet het bijvoorbeeld niet op dat ding. Verder is bij die kaart de laatste bios altijd handig, ivm compatibility. Ik heb hem zelf al een tijd niet meer geupgrade, omdat hij het goed doet, dus als hij het bij jou ook goed doet hoef je niet persee een nieuwe bios voor de kaart.
Link naar reactie
Hey perfect bedankt voor je reactie. Weet je waar ik ergens drivers voor windows 2000 ervoor kan halen? Ik ben al uren aan het zoeken, maar echte drivers kom ik niet tegen. voorlopig alleen maar de bios upgrade. dat progje load en een bios upgrade Heb je dat weleens gedaan? die bios upgrade voor die kaart, ging dat goed? Bedankt, groetjes Wouter [quote:dcebfd9e23] Op 10-03-2002 20:27, schreef BA: Ik heb zelf zo'n ding, en installatie is totaal geen probleem. Gewoon in windows de drivers installeren en klaar. Je moet alleen wel ff kijken naar de dingen die je er aanhangt, een CD writer doet het bijvoorbeeld niet op dat ding. Verder is bij die kaart de laatste bios altijd handig, ivm compatibility. Ik heb hem zelf al een tijd niet meer geupgrade, omdat hij het goed doet, dus als hij het bij jou ook goed doet hoef je niet persee een nieuwe bios voor de kaart. [/quote:dcebfd9e23]
Link naar reactie
[url=http://210.192.220.184/drivers/ha66/win2k/1251.exe]Hier[/url] kan je de nieuwste driver vinden. De bios van die kaart flashen gaat prima, je moet alleen wel zorgen dat je het vanuit echte dos doet, en niet vanuit een windows 2000 dosbox, dus wel met een opstartflop. Overigens hoeft het helemaal niet nodig te zijn om hem te flashen, als hij het gewoon doet kan je hem ok zo laten, je zult niet veel snelheidswinst halen uit die nieuwe bios.
Link naar reactie
OK bedankt. Nog een vraagie, ik blijf bezig heh, Hoe kan ik het beste mijn configuratie opzetten: ik zal hieronder een lijst maken van mijn devices en bronnen: ASUS A7VE moederbord, 1*IDE ATA100 1*IDE normaal CD-ROM drive CD-RW drive HD 40GB 7200 rpm ATA100 HD 20GB 7200 rpm ATA66 Nu wil ik altijd een IDE poort open hebben, vanwege dat ik vaak naar andere schijven kijk, CD-ROM check e.d. Wat zou de snelste configuratie zijn? En ik heb gehoord dat je ook de CD-ROm en CD-RW op een bepaalde mode kan zetten dmv een jumper. IPV pio4 UDMA ofzo? Weet jij hier meer van? Alvast weer bedankt! Groetjes Wouter [quote:4f7ea6321b] Op 10-03-2002 20:37, schreef BA: [url=http://210.192.220.184/drivers/ha66/win2k/1251.exe]Hier[/url] kan je de nieuwste driver vinden. De bios van die kaart flashen gaat prima, je moet alleen wel zorgen dat je het vanuit echte dos doet, en niet vanuit een windows 2000 dosbox, dus wel met een opstartflop. Overigens hoeft het helemaal niet nodig te zijn om hem te flashen, als hij het gewoon doet kan je hem ok zo laten, je zult niet veel snelheidswinst halen uit die nieuwe bios. [/quote:4f7ea6321b]
Link naar reactie
Wat bedoel je met 1 poort open hebben? Als je vaak andere harde schijven of iets dergelijks test? Normaal zou mijn opzet zijn: IDE1 => 40 GB IDE2 => brander IDE3 (HPT 366 1) => 20 GB IDE4 (HPT 366 2) => cdrom Ik doe de HD waar het OS op staat altijd op IDE 1, omdat dit meestal het snelste is. De extra controllerkaart is over het algemeen niet zo snel als de conrollers op het moederbord. Als tweede de brander op IDE2, omdat die zo ook een eigen kanaal heeft, en hij werkt waarschijnlijk niet op de extra controller. Dan HD2 en de CRrom op de extra controlelr, zodat zij ook een eigen kanaal hebben, en het voor beiden niet echt van heel groot belang is als de doorvoer ietsje minder is. Een groter voordeel bij deze setup is dat ze allemaal een eigen kanaal hebben, zodat heen en weer kopieren heel snel gaat, en stuk sneller als wanneer ze beiden op de zelfde kabel zitten. Als je per see een kanaal vrij wilt houden, dan kan je de 2de harddisk nog als master of slave op IDE2 zetten, omdat je de brander waarschijnlijk toch niet vaak gebruikt, alleen voor het maken van cd's. Als je dan toch met een imagefile werkt kan je dit ook het beste van HD1 doen, die heeft de snelste doorvoer, waardoor je minder kans op fouten hebt. Als laatste die jumpersetting: Veel cdrom spelers ondersteunen standaard UDMA 33 (= ATA33) en hebben hiervoor geen speciale jumpers. Alleen bij een paar modellen van Aopen en Philips kon je dacht ik kiezen tussen UDMA en PIO mode, maar dat is al een hele tijd niet meer zo.
Link naar reactie
Ik heb het gezien, bedankt! Heb trouwens een nieuw bericht gepost, omtrent het overclocken van mijn processor, jij weet hier vast meer van! [quote:e089c08b84] Op 10-03-2002 21:07, schreef BA: Die .exe is een self extracting file, dus als je die draait unzipt hij de driver, en komt er dus een .inf uit :smile: [/quote:e089c08b84]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...