Ga naar inhoud

Gigabyte 6BXC + Coppermine 133 Mhz


Aanbevolen berichten

Heb de volgende configuratie: - Gigabyte 6BXC rev. 2.0, biosver. 3.0 - Intel Pentium III Katmai 500 Mhz - 256 MB SDRAM PC100 Dane-Elec geheugen Kan ik hier zonder problemen een Coppermine 133 Mhz inplaatsen natuurlijk met behulp van een slot 1 -> 370 converter? en de FSB op 100 Mhz laten staan of moet deze naar 133 om de Coppermine stabiel te laten werken. Op de site van Gigabyte staat de volgende info: Coppermine wordt ondersteunt vanaf rev. 2.0 en biosver. 3.0. Daarnaast kan de FSB op 133 Mhz (maar dat wordt standaard niet ondersteunt) draaien. Dus het zou moeten kunnen. Gaat dit volgens jullie lukken of toch maar een Coppermine 100 Mhz kopen.
Link naar reactie
Ik zou het op een Coppermine 100 MHz houden als je niet zeker van je zaak bent. Op zich kunnen BX board best op FSB = 133 Mhz draaien, het enige probleem is alleen de AGP setting. De BX heeft geen support voor de AGP 1/2 divider, alleen 2/3 en 1/1. Als je dus de FSB op 133 MHz zat, zal de AGP bus op 88 MHz draaien in plaats van de standaard 66 MHz, niet alle grafische kaarten kunnen dit. Een Voodoo Banshee van mij bijvoorbeeld kon het niet aan, die ging maar tot 83 MHz, terwijl een GeForce2 GTS van mij het probleemloos deed op die snelheid. Uiteraard moet je mobo of converter ook de benodigde voltages ondersteunen. Daarnaast zie ik dat je ook 100MHz geheugen heb, je moet nog maar afwachten of dat op 133 MHz lopen wil.
Link naar reactie
Dane Electric is inderdaad een goed geheugenmerk, maar door naar 133 MHz te gaan klok je het geheugen wel 33% over, dat is behoorlijk wat, al werkt het soms wel. Je kan het altijd proberen, desnoods eerst in een systeem wat op FSB 133MHz draait, dan ben je zeker van je zaak. Het is dus een beetje mazzel hebben of je het haalt, of niet :smile:
Link naar reactie
OK weet nu het een en 't ander en ga 't gewoon proberen. Dus ik opzoek naar een slot1 -> S370 converter. Nu blijven er twee titelkanidaten over namelijk de Asus S370 en de Abit AB-RS370. Maar kan geen winkel vinden die een van beide verkoopt. Al bij eynstein, informatique, computerland en de pricewatch op tweakers.net maar geen resultaat. Weet iemand waar ik een van deze twee converters nog te koop is liefst in NL.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...