Ga naar inhoud

computer upgraden, help


Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn pentium 3, 450 mhz, 192 mb ram, 8 gyg hd, viper2 32 mb upgraden. Ik wil zeg maar de nieuwste spellen in ieder geval kunnen draaien (medal of honor, return to castle wolfenstein. enz.. enz..). Ik dacht dus aan een nieuwe processor, moederbord, harde schijf en misschien een nieuwe videokaart. Mijn computerkennis is erg gering, dus wat adviseren jullie mij aan te schaffen? Ik wil er ongeveer 500 euro aan besteden.
Link naar reactie
500 Euro is niet zo heel veel voor de eisen die jij allemaal stelt. (gamepc's vragen over het algemeen toch vrij zware hardware) MOBO: ECS K7S5A 77 Euro CPU: AMD Duron 1200 112 Euro CPU cooler 20 euro Videokaart: ATI R7500 200 Euro Harddisk: Maxtor D541DX 20GB 100 Euro Hiermee kom je op ongeveer 500 Euro uit. (komen uit de pricewatch, en zijn dus de allerlaagsten, bij de pcboer om de hoek kunnen de prijzen dus hoger zijn) Dat ECS mobo heeft ondersteuning voor SDRAM en DDR-SDRAM. Omdat je oude PIII 450 100MHz SDRAM gebruikt, kan je die dus ook gebruiken bij de Duron 1200, omdat die ook een FSB van 100 MHz heeft. Games als MOHAA zouden ieg makkelijk te spelen moeten zijn op dat systeem. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v0.5[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-03-05 14:23 ]
Link naar reactie
Die lijst van BA is zo beroert nog niet. Nadeel is natuurlijk wel dat je het spul zelf in elkaar moet zetten. Omdat je het hebt over "een geringe kennis" van computers lijkt het me verstandig dat je dan aan iemand vraagt of ie je wil helpen. Een aantal componenten in een kast stoppen en het aan de praat krijgen kan nl. best tricky zijn. Je moet namelijk denken aan het overzetten van jhe voeding, overprikken Simms/Dimms, BIOS op de juiste manier instellen etc. etc. En zijn genoeg gevallen bekent dat het een en ander weigert om samen te werken. Je kunt 'm natuurlijk ook in elkaar LATEN zetten in een winkel, dat geeft tenminste de garantie dat ie het bij aflevering gewoon doet. Kost natuurlijk wel weer extra en het budget is al krap. Als laatste zou je kunnen proberen om je huidige systeem te overklokken -> da's waarschijnlijk het goedkoopste. Ik denk dat het systeem dan nog potentie genoeg heeft om nog een half jaar goed met de nieuwere spellen om te kunnen gaan, want de huidige config is niet onaardig. De vraag is dan weer hoe gemakkelijk jou systeem zich laat overklokken natuurlijk. Wat voor mobo heb je?
Link naar reactie
Een PIII 450 laat zich niet heel goed overklokken, als je 525 haalt met normale koeling verdien je mijn diepe bewondering... Dat zet dus nauwelijks zoden aan de dijk. Misschien kun je de videokaart goed overklokken, bij een goed gekozen kaart is 25% wel te doen. Maar daar heb je niet ontzettend veel aan, want alleen de bandbreedte en core snelheid worden dan verhoogd. Moderne kaarten hebben ook T&L hardwareversnelling. Epic heeft al laten weten dat ze voor de Unreal2 engine er min of meer van uitgaan dat iedereen T&L hardwareversnelling heeft, en die mis jij. Verder ben ik het met Captain Kansloos eens, maar als jouw overgeklokte systeem het nog een half jaar uithoudt lukt dat ook zonder overklok. [ Dit Bericht is bewerkt door: egslim op 2002-03-06 15:15 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...