Ga naar inhoud

Bios flashen


Aanbevolen berichten

Ik heb een half jaar geleden mijn bios moeten laten flashen omdat die het niet meer deed. Iedere keer als ik de computer op moest starten kwam er een scherm van bios bootblock in beeld en moest ik een bootdiskette invoeren, maar dit had steeds geen rusultaat. Iedere keer werd het probleem erger, soms startte de pc na 3 keer resetten ineens weer goed op. Nu zit ik weer met dit probleem, het bootblock scherm komt nog maar af en toe, maar het wordt steeds erger. Bij de computerwinkel zeiden ze vorige keer dat ze de bios hadden geflasht, hoe moet dit? Het schijnt nl. niet erg moeilijk te zijn. Ik heb een pIII 533, met sis 6326 moederbord
Link naar reactie
Even op je moederbord kijken,wat voor bord en bios erop zit + de chip (bv.Intel of SIS) ook dit noteren,of in je handleiding van je bord ff opzoeken.Hierna alle gegevens ff bij de hand houden en hup het internet op naar de site van jouw moederbord. Even goed kijken dat je de juiste hebt(heel belangrijk). Dan kan je als het goed is op die site de nieuwste BIOS incl.bootblock vinden. ff downloaden naar je eigen HD + het programmaatje wat erbij hoort, meestal heet dat AFLASH.EXE. Alles naar een lege diskette uitpakken en installeren.Even kijken wat voor een nummer erbij staat voor je nieuwe bios meestal heeft deze de extensie .AWD dit even noteren en de computer opstarten met een opstart disk met minimale opstart.Hierna zit je op je A: de disk met het AFLASH progje erin en intypen aflash. Pas op dat je nu eerst je OUDE BIOS ff opslaat voor je verder gaat. Dus eerst optie 1 kiezen en dan pas 2. Moet lukken en als je het niet begrijpt zoek dan ff goed op de homepage van je moederbord daar is vast wel wat te vinden over het flashen van een bios. Mij is het ook zo gelukt, dus veel succes. De garoeten van James
Link naar reactie
Je hebt niet zozeer een Sis 6326 Moederbord, maar een sis 6326 CHIPSET op je moederbord. Volgens mij hoef je je bios niet te flashen, maar kun je de bootlock feature gewoon uitschakelen. Probeer wat meer info over je PC te verzamelen, want met deze info kan ik niet zoveel. Sterker nog, bij een "bootlock" zoektocht op Google kom ik ook nog Norton's For your eyes only tegen. Maar da's weer softwarematig. Enfin, meer info dus...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...