Ga naar inhoud

aanschaf tweedehands computer


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een leek op computergebied,en heb dus een vraag. Ik heb een gewone huis-tuin-en-keuken-computer nodig, waar ik mee kan internetten (op normaal tempo) en wat simpele programma´s op kan installeren, zoals office2000, photoshop, wat spellen e.d. Wat raden jullie mij aan? Wat voor processor, geheugen e.d.? b.v.d. [ Dit Bericht is bewerkt door: ppg op 2002-03-03 22:24 ]
Link naar reactie
Je kunt hier eens kijken voor een advies: http://www.hardwareinfo.nl/pcadvies.php Het is idd wel belangrijk dat je jezelf afvraagt wat je er allemaal mee wil gaan doen. Wil je "zo nu en dan" een spelletje spelen, dan is bv. een budget videokaart als een GeForce MX vast wel voldoende. De ervaring leert echter dat mensen dan ineens wat vaker dan "zo nu en dan" een spelletje spelen en dan is zo'n kaart weer te weinig. Wil je alleen maar gaan tekstverwerken, dan heb je aan een basissyteem genoeg.
Link naar reactie
Hoi, De vraag is naast wat het mag kosten, ook wat je er precies mee wilt gaan doen. Je geeft al het een en ander aan (photoshop, games). Maar hoe heftig wil je gaan photoshoppen? Want op een Pentium 1 kun je best photoshop draaien, maar als je hele uitgebreide dingen gaat maken/bewerken kun je na iedere handeling een bak koffie gaan halen :grin: En heb je al een idee wat voor spellen je wilt gaan draaien? Daar hangt het ook vanaf. Als je al een idee hebt kun je een beetje gaan kijken wat voor systeemeisen die spellen hebben... Het gaat er uiteraard om of je de systeemeisen (en dus het budget) aanpast aan wat je ermee wilt gaan doen, of omgekeerd. :grin: Groetjes, Ed
Link naar reactie
[quote:1a0e5662ab] Op 04-03-2002 8:32, schreef Eddey: Maar hoe heftig wil je gaan photoshoppen? Want op een Pentium 1 kun je best photoshop draaien, maar als je hele uitgebreide dingen gaat maken/bewerken kun je na iedere handeling een bak koffie gaan halen :grin: [/quote:1a0e5662ab] dat is toch top? :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...