Ga naar inhoud

athlon 1333 60 graadjes


Aanbevolen berichten

[quote:75213f1ca6] Op 28-02-2002 18:29, schreef kernel32.dll: hallo allemaal ik heb een amd athlon 1333 Mhz maar mijn cpu temp is 60 graden en mijn system is 27 graden hij is niet overclockt en ik heb 4 system fans en een vulcano 2 cooler voor een 1,5 Ghz wie heeft dit probleem nog meer. en hoe warm hoort hij te worden Idle en full load. bedankt Kernel32.dll [/quote:75213f1ca6] Ik heb een Atlon 1400 met 2 kast ventilatoren.Zonder de fan's temp rond de 60. Gaten in front (voor de fan) en geen kap brengt de temp terug naar 50.Trouwens met 60 was het systeem nog zeer stabiel.
Link naar reactie
[quote:f567e8c9c9] Op 28-02-2002 19:31, schreef kernel32.dll: hoe krijg ik hem dan koeler ik heb al met zilverpasta geprobeerd heb je aleen voor twee koelers dan??? kernel32.dll [/quote:f567e8c9c9] Voor 1 koeler,achter ook 1 gericht op de ruimte voeding cpu.Zoveel mogelijk de sleuven achter open laten.Kap- deksel-omhulsel-jas-enz .
Link naar reactie
Precies, ik zou er ook niet meer aan doen. Als het systeem stabiel blijft is er verder niks aan de hand, hij zal heus niet morgen uit elkaar spatten of zo. Alleen als je OC'en wil of iets dergelijks, dan kan het belangrijk zijn zijn om je temp omlaag te brengen. Thunderbirds zijn nou eenmaal heethoofden. BTW, als je een goede koeler zoekt, kijk dan eens naar de Alpha PAL 8045, die gebruik ik met een Delta 80HP fan, en mijn AthlonXP @ 1670 MHz 1.85V wordt daarmee maar 33c :smile:
Link naar reactie
Dat dacht ik eerst ook maar ik heb al gekeken of hij goed contact maakt al een paar keer opnieuw koelpasta er tussen gedaan. En niet als een boterham met pasta maar een dun laagje Ik heb een vulcano II voor een 1,5 Ghz amd dat moet toch wel genoeg zijn denk ik mijn system is 28 graden het is een echte tornado im mijn kast maar kan het zijn dat mijn monitor wat afwijkt???? ik had gehoord dat hetook aan het bios kan ligen ik heb een asus a7v266-e bios version 1006 ik hoop dat je mij een tip kan geven Is water cooling een goede optie??? Is het wel veilig?? Wat zou het ongeveer kosten ik heb g1 flauw idee. groeyten Kernel32.dll
Link naar reactie
Ik heb een Athlon TB 1400. Momenteel (de computer heeft een paar uur aangestaan) is de temp. 60 graden. Mijn mobo (Asus a7m266) is 35 graden. Gisteren was de CPU-temp. na een tijd straf gamen 64 graden. Ik heb eens op de site van AMD gezocht. Op je processor staat aangegeven hoe heet 'ie mag worden (schematisch, dus kijk even op de site als je wilt weten hoe je dat af moet lezen). Ik las op de site dat in zijn algemeenheid een processor als deze een graadje of 95 mocht worden. Als je computer bij deze temperatuur stabiel is, zou ik me er niet druk om maken. Getuige mijn computer, die riesenstabiel is, zijn het geen ongebruikelijke temperaturen. De info over die temperaturen was niet zo makkelijk te vinden op de site trouwens. Met behulp van de zoekoptie lukte het echter. Ik zocht op 'temperature' en 'thunderbird' geloof ik.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
hallo mensen ik heb ook nog een oude athlon 1300 staan en die draait bij mij rond de 35 graden idle. Stressesd schiet hij ook richting de 55 en daar zit nog wel een orb dragon 3 op. Maar volgens mij zijn dit normale temps voor de wat oudere cpu's wat dat waren nou eenmaal heethoofden.ik heb dat ding ook al overigens 3 jaar en nooit problemen gehad met de stabiliteit. groetjes
Link naar reactie
Die Athlon Thunderbird 1.33 GHz is inderdaad een fijn kacheltje. Niks om je druk over te maken, het ding is nu eenmaal wat aan de warme kant. De nieuwe Athlons hebben een organische (lees: kunststof) behuizing en zijn zuinig, de oude Athlons zijn nog ceramisch en vreten stroom, en worden dus heet. Niks mis mee, gewoon mee blijven werken. No worries! Wel een goede koeling gebruiken! Zorg ook dat je een minimale hoeveelheid koelpasta gebruikt, dat werkt het beste. Geen dikke klodders, maar precies genoeg.
Link naar reactie
Hoe koeler een systeem hoe beter. Waar vele geen rekening mee houden is dat een warme CPU meer uitzet en krimpt bij afkoelen. De relatief grote temperatuur verschillen zorgen voor extra slijtage wat voornamelijk op lange termijn effect kan hebben. Het belang van het stabiel houden van de temperatuur is mooi zichtbaar bij servers die een jaar of langer non-stop draaien. Beheerders zijn als de dood om de systemen te stoppen (en te laten afkoelen) omdat een processor dan vast kan lopen. Het klopt dat een CPU op 60 graden kan draaien maar lager is beter. Mijn systeem loopt bijv op 35 +/- 3 graden voor de CPU en 25 +/- 3 graden voor de kast, afhankelijk van de ruimte temperatuur. Overigens geldt hetzelfde voor alle componenten in je systeem. Harde schijven willen ook wel eens een stuk sneller slijten door te weinig koeling. Een goed gebalanceerd ventilatie systeem voorkomt dat je kast een stofzuiger wordt. [/code]
Link naar reactie
Over stofzuiger gesproken: het is effectiever om warmte af te voeren dan om koele lucht toe te voegen. De meeste fans zijn dan ook, in principe, verkeerd om gemonteerd; ze blazen koude lucht op het koelblok. Een fan kun je gewoon los schroeven en andersom weer monteren, alleen moet je dan wel zorgen voor een goede afvoer van de warme lucht, anders heb je er nog niks aan. Een stukje oude stofzuigerslang en een rol van die grijze tape doen wonderen. Het is natuurlijk 'geen gezicht 2004' maar het werkt wel. Beter is natuurlijk een mooie set in de winkel aan te schaffen die er op gemaakt is. Veel nieuwe pc's hebben al zo'n gesloten systeem waarbij de warme lucht direct wordt afgevoerd naar buiten de kast. Overigens heb ik dat allemaal niet, en mijn Athlon doet het nog net zo goed als toen ik hem kocht. Misschien iets voor mijn volgende pc...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...