Ga naar inhoud

temperatuur


Aanbevolen berichten

ik heb 2 progjes die de temperatur in mijn kast en cpu etc. meten. Nou is de temp. van mijn CPU meestal 60 graden en die in mijn kast ongeveer 34. Daarnaast gaat er om de 10 seconden een alarm af die zegt dat er iets boven de 125 graden c gaat (beide progjes) Kan iemand zeggen wat zo'n hete temperatuur heeft en of de temperatuur van mijn CPU wel acceptabel is? Hij loopt wel vaak vast de laatste tijd. Ik heb een celeron 400 mhz overklokt naar 450 mhz.
Link naar reactie
Celerons zijn over het algemeen goed te overklokken dus dat lijkt me het probleem niet. Omdat het pas de laatste tijd gebeurd dat ie vastloopt zou het natuurlijk ook kunnen liggen aan een corrupte windows. Welke versie draai je, en wanneer is de laatste keer geweest dat je een schone install hebt gedaan? Lijkt me dus in eerste instantie eerder een software probleem dan een hardware probleem. Wil niet zeggen dat het absoluut geen hardware/temperatuur probleem is natuurlijk. Overigens zijn dat soort monitor programmaatje s en meetinstrumenten meestal niet zo nauwkeurig...
Link naar reactie
En als je na een tijdje 'warming up' :wink: reboot en in de BIOS kijkt? Daar is ook een temperatuurweergave. Of is jou mobo daar net te oud voor? Daarnaast is het natuurlijk raar dat er toch een alarm (125 graden) weergegeven wordt bij de temperaturen (60 graden) die 'ie weergeeft. Dus het lijkt mij aan het programma te liggen. Als je CPU echt 125 graden was had je allang een nieuwe moete kopen :grin: Ik vind hem overigens wel aan de warme kant hoor. Ik weet niet hoe het met de warmteontwikkeling van Celerons zit, maar mijn PII 350 @402 wordt maar 40 graden (in de zomer meer). En het is niet ondenkbaar dat er een afwijking zit in de temperatuurmeting. Dat hoor je wel vaker... Heb je al een ander programma geprobeerd? SiSoft Sandra geeft volgens mij ook temperaturen weer... Alleen is dat niet een programma wat continue de temperatuur controleerd en evt waarschuwt. Succes, Ed
Link naar reactie
is 125 fahrenheit niet iets van -140 graden celcius? die 125 graden was in ieder geval celcius. Het heeft niets met mijn CPU te maken. Ik heb alleen geen idee wat het wel is. De temperatuur in mijn kast en CPU is ook in het BIOS af te lezen en corresponderen met de temp die de progjes in windoos aangeven. die 125 staat nergens in het bios, behalve dat er alarm gegeven moet worden als de temperatuur eroverheen gaat
Link naar reactie
[quote:6daef78ccf] Op 28-02-2002 13:29, schreef Yellowman: is 125 fahrenheit niet iets van -140 graden celcius? [/quote:6daef78ccf] Nee, eerder iets in de buurt van 45C. Nevertheless, blijft een beetje een vreemd verhaal natuurlijk. Heb je al met "je vingers" gevoeld of ie echt warm wordt? Moet je 'm wel effe goed "stressen" natuurlijk. Kun je 'm amper beet pakken, dan is er toch wel iets mis vermoed ik. Celerons staan er juist om bekend dat ze niet zo warm worden...
Link naar reactie
neen, ik heb nog niets aangeraakt, maar wat zou ik moeten voelen dan (want ik gellof best dat de cpu 60 graden is) en wat is stressen? Maar er zitten toch geen temperatuur meters over je hele mobo? wat kan die 125 graden zijn als het de CPU niet is? ((vraagje terzijde: Hoe noemde je het aantal graden ook alweer waarvan 0 gelijkstond aan het absolute koude grens (-273 graden celcius)) ff vergeten
Link naar reactie
Hoi, [quote:6c3badf3d3]((vraagje terzijde: Hoe noemde je het aantal graden ook alweer waarvan 0 gelijkstond aan het absolute koude grens (-273 graden celcius)) ff vergeten[/quote:6c3badf3d3] Dat is Kelvin. Fahrenheit reken je om naar Celcius door: Tc = (Tf - 32) * (5/9) Als die 125 graden Fahrenheit zou zijn zou dat ruim 51 graden Celcius opleveren... En dan snap ik niet waarom dat programma dan een melding geeft, want dat is zeker niet te veel. Of het moet zijn dat de grens op bv. 50 graden ingesteld is...??? Overigens: [b:6c3badf3d3]stressen[/b:6c3badf3d3] is het maximaal belasten van je processor. Hierdoor wordt 'ie warm en kun je de maximale temperatuur bepalen. Stressen kun je doen door speciale programma's te draaien, of door bijvoorbeeld een zwaar spel of programma te draaien. Groetjes, Ed
Link naar reactie
ok thanx 1 ding is nog niet duidelijk; in het bios staat dat er een waarschuwing moet komen bij 125 graden celcius. Dit is nog nooit gebeurt. Nou install ik 2 verschillende progjes die mijn temperatuur meten en dan gaat het constant af (wel zo'n mobo beep) wat is er zo warm in mijn pc? 2. Is een temperatuur van 60 graden ook niet heel erg hoog voor een celeron 400 mhz? (450) Met als eindconclusievraag moet ik iets aan mijn koeling doen?
Link naar reactie
Ik zeg ook niet [b:8d1bfe2cee]dat[/b:8d1bfe2cee] er een deel van je pc 125 graden is, maar een waarschuwing bij 125 graden is wel een beetje hoog (en dus te laat als de processor te warm wordt). Want processoren kunnen (afhankelijk van het type) tegen temperaturen van zo'n 70-90 graden dacht ik. 125 graden zal nooit gehaald worden, want dan is het allang stuk. Dus ik denk toch echt dat het een softwarematige error is... Overigens is de temperatuurinstelling waarbij de BIOS ingrijpt onafhankelijk van die van de programma's. Heb je bij die programma's al bij de instellingen gekeken? En zo ja, kun je daar de temperatuurgrenzen instellen? BTW, is je systeem instabiel (afgezien van die meldingen)? Want dat duidt meestal op een te hoge temperatuur van de processor. Groetjes, Ed
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...