Ga naar inhoud

Problemen met activeren CD drives & USB modem.


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb aanhoudend problemen met CD-ROM drives en het vermoeden, dat ik iets niet goed heb ingesteld op mijn moederboard. Hopelijk kunt u hierin klaarheid brengen, het gaat om het volgende: Met regelmaat blijkt de computer mijn CD-ROMS niet te kunnen lezen, omdat deze bij het activeren "op hol" lijken te slaan. Wanneer deze op toeren proberen te komen, schieten ze door. Kort daarna zakt de snelheid terug naar een lage snelheid om vervolgens weer op hol te slaan. Hierdoor lijkt de computer niet in staat de CD te lezen en loopt het OS vast. De enige manier om hier een einde aan te maken, is het uitnemen van de CD en vervolgens terug plaatsen. Daarna blijkt het meestal wel weer goed te gaan. Desnoods moet e.e.a. enkele keren worden herhaald. Omdat mijn beide drives hetzelfde probleem hebben, moet er haast wel een gemeenschappelijk probleem zijn en het lijkt voor de hand te liggen, dat ik iets op het moederboard niet goed heb ingesteld. Mijn leverancier meende, dat mijn voeding te zwak was, zodat ik mijn 300W voeding heb vervangen door een 350W, maar dit had niet het gewenste effect. Mijn USB-modem wordt niet altijd ingeschakeld, bij het opstarten van Windows. Wanneer dat het geval is, kan het modem altijd wel weer on-line krijgen, door de stekker van het modem even uit de socket te nemen en vervolgens er weer in te plaatsen. Bij "e-tech support" heb ik een tweetal adviezen gekregen, waarmee ik feitelijk niet mee uit de voeten kan. a: Zet USB-keyboard op -YES- i.p.v. OS.......??? b: Zet USB lagacy in BIOS aan! T.a.v. het eerste punt heb ik het probleem, dat ik GEEN usb keyboard heb, dus lijkt mij dit een vreemd advies. T.a.v. punt b. moet ik eerlijk bekennen, niet te weten waarover men het heeft! Nergens in de bios ben ik deze term tegen gekomen. Is er wellicht enig licht in de duisternis te brengen? Ik hoop het van harte, bij voorbaat dank. Jan van Batenburg. Board type: KT7a/RAID Board nrs: 0049 TEAN TN2 94V-0 FP-274-C31-5B Sticker info: 005209644I6-452 V1.0 K7RATJL000802 B Processor: AMD Duron 800 sn 410478153490 Bios: AWARD 5-11-2001/8363/686B-6A6LMA19C-3C OS: Windows98 SE, Beos, Linux.
Link naar reactie
Vroeger zou ik gezegd hebben: installeer de Via IDE driver en de USB patch. Dit brengt echter niet veel zoden aan de dijk. Je krijgt een systeem dat instabiel en traag wordt. Je kan beter kiezen voor "the hard way". 1) Bios update naar 64 versie. 2) Format C: 3) Besturingssysteem opnieuw installeren. 4) Via drivers installeren (ondertussen 4.37). 5) Videodrivers installeren. Zelf heb ik ondervonden dat een Bios-update onder een bestaand OS, zeker voor de Abit KT7 niets dan problemen opleverd. Edy
Link naar reactie
Vroeger zou ik gezegd hebben: installeer de Via IDE driver en de USB patch. Dit brengt echter niet veel zoden aan de dijk. Je krijgt een systeem dat instabiel en traag wordt. Je kan beter kiezen voor "the hard way". 1) Bios update naar 64 versie. 2) Format C: 3) Besturingssysteem opnieuw installeren. 4) Via drivers installeren (ondertussen 4.37). 5) Videodrivers installeren. Zelf heb ik ondervonden dat een Bios-update onder een bestaand OS, zeker voor de Abit KT7 niets dan problemen opleverd. Eddy
Link naar reactie
ik zit er naast het is geen msi mobo :grin:.quote] Op 26-02-2002 22:18, schreef plextor: je moet je bios updaten naar 3.30. op de cdrom die bij je mobo zit staat een progg dat heet live bios draai dit progg. en je nieuwe bios wordt opgehaald en ge installeerd. als dat gedaan is wel je bios inrichten zo als jij dat hebben wil. [ Dit Bericht is bewerkt door: plextor op 2002-02-26 22:20 ] [/quote]
Link naar reactie
De problemen met de CD-Romdrives betreffen overigens een DVD/ROM(panasonic) en een CD-RW brander (LiteOn). Het vreemde is, dat de PC meestal bij het invoeren van de CD geen problemen heeft met lezen. De problemen vinden vrijwel altijd plaats als de drive enige tijd geen werk heeft hoeven doen. Ik heb overigens nog vrijwel geen "gebrande CD's", zodat we eigenlijk alleen praten over normale commercieel gefabriceerde CD's. (De betekenis van MOBO was inmiddels ook bij mij doorgedrongen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...