Ga naar inhoud

Geheugen indentificatie


Aanbevolen berichten

Hallo, Mischien een achterlijke vraag maar na lang zoeken heb ik geheuegenuitbreiding kunnen kopen voor mijn IBM 300 gl pent II. Ik heb het er ingezet volgens de afbeelding op de bovenkap en opgestart. Het geheugen was 32 mb en ik heb er 64 bijgezet. Bij het opstarten kreeg ik een foutmelding mtb gehuegen indentificatie. Wie weet wat ik fout heb gedaan en wat ik moet doen om het in orde te brengen. Groetjens.
Link naar reactie
Het meest waarschijnlijke is dat je pc de module niet correct herkent. Mogelijk komt dit omdat de opbouw module niet voldoet aan de specificaties die de pc stelt of omdat 64 MB te groot is. Misschien worden alleen banken van 32 MB herkent. Kijk dus nog eens in de handleiding of op internet of je een niet te grote en correcte module hebt. Merk PC's doen vaak moeilijk t.a.v. 'vreemde' geheugenmodules.
Link naar reactie
[quote:846655dde0] Op 25-02-2002 20:10, schreef Genuine: Dat is niet het geval denk ik. Volgens de beschrijving in de deksel zijn er veel combinaties mogelijk in de sockets. Het is zelfs een module die bij IBM vandaan komt en geschikt is voor dit type pc. Als ik op internet zoe moeten kijken,waar zou dit dan moeten? groet [/quote:846655dde0] Ik bedoelde niet de combinaties in de geheugensockets want dat maakt meestal weinig uit. Ik bedoelde juist de opbouw van de geheugenchips op de module zelf: 8x8M, 4x16M ,enkelzijdig, dubbelzijdig en dat soort zaken. Ondanks dat de module wel afkomstig is van IBM is dat geen garantie dat de module ook in jouw pc werkt. Omdat het een oudere pc is kan die kritisch zijn wat betreft de opbouw van modules, en dan met name de merk pc's. Nieuwere pc's kunnen uiteraard wel met verschillende opbouw werken en eventueel ook nog door elkaar. Je moet dus (mogelijk in de handleiding) kijken welk typenummer je nodig hebt en daar niet van afwijken anders wordt het alleen maar trial en error. Of zoals Ruud zegt even bij Kingston kijken want die levert veel merk-compatibele modules. [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy van Wuyckhuyse op 2002-02-26 21:01 ]
Link naar reactie
bedankt,ik zal het uitzoeken. Maar de error die wordt gegeven is memory size error. 164 heeft dat ook te maken met bovenstaand? Ook weet ik al dat Hymem.sys niet geladen kan worden. Maar het vreemde is wel dat volgens de site waar ik hem heb gekocht hij geschikt is voor dit type. Ook weet ik dat hij 133 is maar gewoon kan draaien op 100 . Het probleem is dat ik geen handleiding heb meer bij deze bak. anyway thanks.
Link naar reactie
Dat doet ie dudniet. Ik kan verder nergens bij behalve dan bij f1 voor de setup maar daar kan ik niets aanpassen. Nog een suggestie? Moet ik ergens ander siets anders instellen? Het zou toch achterlijk zijn dat het niet gaat? Het is het geheugen wat bij dit type computer hoort. Groets
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...