Ga naar inhoud

Geheugen geplaatst, maar niets werkt meer


Aanbevolen berichten

Computer: pentium II 266 mhz met 32 MB intern geheugen (Dimm). Ik heb die 32 MB module eruit gehaald en een 128 mb module erin gezet. Werkte toen prima. Vervolgens die 32 MB module er bij gezet. (allebei de slots zitten nu vol) en nu start de computer niet meer op. Als ik de computer aanzet hoor ik alleen de harde schijf even pruttelen, maar krijg verder geen beeld, helemaal niets. Toen heb ik maar weer die 128 MB module eruit gehaald, maar nu werkt de Pc ook niet meer in de standaard uitvoering met alleen de 32 MB module. Hoe kan dit?? Een ander punt is dat als ik helemaal geen geheugen plaats in de slots, ik precies hetzelfde gepruttel van de harde schijf krijg, maar opstarten doet hij niet meer. Weet iemand raad?
Link naar reactie
[quote:ab9ea76e8f] Toen heb ik maar weer die 128 MB module eruit gehaald, maar nu werkt de Pc ook niet meer in de standaard uitvoering met alleen de 32 MB module. Hoe kan dit?? [/quote:ab9ea76e8f] Je moet zorgen dat je altijd een dimm in de eeste bank hebt zitten. Aan je verhaal te horen werkt de pc met alleen de 128mb module prima. Deze zal dus niet stuk zijn. Misschien is je tweede geheugenbank niet oke meer. Of de twee verschillende modules kunnen niet samenwerken. Als de 32mb module op 66mhz werkt en de 128mb module op 133mhz dan zou dat in principe moeten kunnen. De pc draait dan gewoon op het laagste aantal mhz-en (hier dus 66). Misschien zit er verschil in de latency van de modules en werken ze daarom niet goed samen. Hier weet ik zelf het fijne niet van. Wellicht iemand anders op dit forum een idee?
Link naar reactie
probeer: 32 in dimm1 128 in dimm1 als ie het met een doet en met de ander niet --> claim garantie voor die ene :wink: doet ie het met allebei: ga verder met lijstje 32 in dimm1, 128 in dimm2 128 in dimm1 32 in dimm2 werkt dit geen van beiden: wellicht is dan je tweede dimm sleufje naar de $@%^^ --> claim garantie op mobo, als je dat nog hebt. anders: gooi je pc weg :wink: (beter: breng 'm bij mij :wink: )
Link naar reactie
ff serieus: ik wil die 'oude rommel' wel weggooien :wink: ik kan er mensen blij mee maken als het weer gaat praten. je kunt idd even je 128 mb bankje testen met dat andere mobo die 32 zou ik niet eens meer willen proberen. wat je ook kunt is het mobo testen met een bankje van die andere :wink: met het risico dat je het bankje opblaast :sad: - als je mobo nl kapot is
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...