Ga naar inhoud

Welk Moederbord voor een DURON 1 Ghz en Later een Athlon XP


Aanbevolen berichten

Welk Moederbord voor een DURON 1 Ghz en Later een Athlon XP 2000+ Ben een systeempje aan het bouwen,, en heb alleen nog een moederbord+Processor nodig.. nu wil ik er nog niet te veel €urotje aan uitgeven,, dus wil ik beginnen met een bv. een Duron 1Ghz.. maar wil er later een Athlon XP 2000+ op prikken,, K'heb nog wat Stripies SDRAM..deze wil ik graag nog gebruiken.. Deze 2 bordjes lijkt me wel iets,, maar wat is het verschil tussen die Turbo en Turbo2 MSI K7T Turbo 140 €uro MSI K7T Turbo 2 120 €uro of als jullie iets anders Adviseren rond die prijsklasse dan hoor ik het graag... alvast bedankt voor jullie Reactie.. mvg JC
Link naar reactie
Het hergebruiken van je oude geheugen klinkt leuk, maar een KT266A chipset met DDR geheugen is al iets van 20% sneller dan de snelste chipset met SDRAM. Dat is qua kloksnelheid het verschil tussen een XP 2000+ en een 1500+. (1666 MHz vs. 1333 MHz.) Het prestatieverschil is nog groter, want CPU's schalen niet perfect met kloksnelheid (een 20% hogere kloksnelheid betekent bijvoorbeeld 15% betere prestaties, maar meestal minder.) [ Dit Bericht is bewerkt door: egslim op 2002-02-24 19:26 ]
Link naar reactie
OK.. Bedankt voor je antwoord.. Maar.?? het is voor mij een systeempje voor erbij,, en heb (bijna) alle onderdelen al in huis incl. 256 MB SDRAM.. als ik nu een 266 Bordje moet kopen die is al een stuk duurder en dan moet ik ook nog eens ander geheugen kopen van +/- 100 Euro........ Ik wil h'm nu graag zo goedkoop mogelijk maken,, in indien nodig later Upgraden met een andere Processor bv de Athlon XP 2000+.. mvg JC
Link naar reactie
huh? zomaar een systeempje erbij en dat gaat dan om een 1 GHz amd racemachine? ikke niet begrijp... je kunt het beste bij de mobo fabrikant even op de site de specificaties checken. [url]http://www.msi.com.tw[/url] voor msi en [url]http://www.abit.nl[/url] voor abit mobo's (die zijn ook heel goed, m.n. voor overclocken) bij abit hebben ze er op de site alleen een rommeltje van gemaakt. het plaatje bij de NV7-133R klopt niet :sad: gelukkig zijn hum mobo's beter dan hun site :wink: NV7-133R biedt ondersteuning voor 200/266 MHz t'bird/xp en lust zowel sdram als ddr sdram (voor deze functionaliteit betaal je overigens wel...) als je zeker weet dat je dat je 'nooit' ddr wilt dan kun je altijd nog terugvallen op de abit KT7A (raid) dit ding ondersteunt ook alle 200/266 cpu's, (dus ook xp) mits je een bios upgrade doet. maar zonder boot ie ook wel denk ik, heeft dan alleen niet de optimale functionaliteit. dit is echter geen issue omdat je eerst met eem 1 ghz ding werkt.
Link naar reactie
Door een stomiteit, heb ik mijn Abit KT7A naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. Omdat ik niet teveel wenste te spenderen aan een nieuw moederbord, en mijn 512SDRAM wenste te hergebruiken, plus de mogelijkheid om toch nog over te schakelen naar DDR RAM, heb ik een ECSK7S5A-L aangekocht (110€). Ik moet toegeven, nog geen cent spijt van gehad. Met een Duron 1GHz, 20% sneller dan mijn KT7A met een Athlon 1Ghz. Nu met een 1700XP en nog steeds SDRAM, sneller dan een Intel 2Ghz met SDRAM. Voordelen van ECSK7S5A-L: Sound en Lan onboard. Ondersteund Duron en Athlon XP tot 2Ghz. ATA 100 Onder WinMe en XP zeer makkelijk te installeren (geen extra drivers nodig, zelfs af te raden onder XP). Zeer stabiel. Nadelen: Geheugen is beperkt tot 1GB. Weinig mogelijkheden tot overklokken (is wel mogelijk met een OC bios). Volgens mijn opinie, een aanrader. Eddy [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy X op 2002-02-24 21:17 ]
Link naar reactie
http://www.tweakers.net/pricewatch .... daar staat hij wel tussen. BTW, dat die sis 735 sneller is als de ancient KT133A geloof ik wel, maar 20% en ook nog met het gebruik van een duron is wel erg veel (geloof ik ook niet). Of bedoel je soms de synthetische memtest van sandra oid? Ik zou toch niet zulke superhoge extra prestaties verwachten, zelker geen systeem wat zomaar even 20% sneller wordt met SDRAM.
Link naar reactie
Overigens is die SiS 725 ook nog 10% trager dan een KT266A als ze beide DDR gebruiken. (Volgens Anandtech: http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1586&p=9 ) Misschien is het 't beste om een KT266A te nemen met drie geheugensloten, een klein beetje geheugen (128 of 256) en de goedkoopst mogelijke Duron. Dan ben je niet veel meer geld kwijt dan met een Duron 1 GHz + watdanookvoormoederbord. Tegelijk heb je in de toekomst wel de mogelijkheid om een snelle Athlon en veel geheugen in te bouwen.
Link naar reactie
BA, ik wou het eerst ook niet geloven. Ik had mijn KT7A vorig jaar rond deze tijd gekocht, en na een drietal weken eindelijk snel en stabiel gekregen (het is echt een "bitch", maar heb er veel bij geleerd). Heb de ECS gekocht louter op prijs en mogelijkheden, had er zelfs nooit van gehoord. De test zijn inderdaad uitgevoerd met Sandra. Met Duron 1Ghz : ALU 3780 FPU 1778 Met 1700XP ALU 4141 FPU 2120 Beiden onder WinXP. JC : Je wil later een XP2000 installeren, best mogelijk dat die dan zelfs niet meer bestaat, gezien de snelle evolutie op de processor markt (op zes maand tijd kan er heel wat veranderen). Eddy
Link naar reactie
kt7a is idd al wel +- een jaar oud, maar biedt net zo goed support voor xp 2000+ is rocksolid. nog nooit problemen mee gehad (toen ie het eenmaal deed. ik kocht een defecte :sad: ) ik heb op de hccdagen een kt7a raid! gekocht, fl 200 betaald. dat is flink minder dan die 110 E.... ik vrees dat ik het telnr + bedrijf niet hier mag posten :wink: weet ook niet of ze nog altijd tegen die prijs leveren. als je je ram hergebruikt op een xp 2000+ (en dan wellicht nog meer +) gaat sdram erg vertragen. temeer daar je vast niet het snelste sdram hebt wat er bestaat :wink: (i guess geen cas2 timing) dus het lijkt mij het beste om die sdrammetjes in je oude systeem te laten zitten - verkoopt/gebruikt wat makkelijker :wink: - en nieuw ddr-ram te kopen. btw, wat was die oude bak voor een bak? en dat oude ram? is dat toch wel pc133 ram??? _________________ :evil: windows? :evil: wat is dat? YECH [ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-02-25 00:20 ]
Link naar reactie
[quote:c2ecefcc86] BA, ik wou het eerst ook niet geloven. Ik had mijn KT7A vorig jaar rond deze tijd gekocht, en na een drietal weken eindelijk snel en stabiel gekregen (het is echt een "bitch", maar heb er veel bij geleerd). Heb de ECS gekocht louter op prijs en mogelijkheden, had er zelfs nooit van gehoord. De test zijn inderdaad uitgevoerd met Sandra. Met Duron 1Ghz : ALU 3780 FPU 1778 Met 1700XP ALU 4141 FPU 2120 Beiden onder WinXP. [/quote:c2ecefcc86] Heb je wel met de zelfde versies getest? Dat maakt namelijk een behoorlijk verschil. Ik zat met een oudere versie ook aan de 4000 ALU met 1200 MHz, maar de nieuwe weet ik eigenlijk niet, niet getest ook. (vind ik 1 keer leuk na een OC verder niet) Als ik naar [url=http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1354.7/]deze[/url] test kijk, dan is hij met SDRAM wel sneller als een KT133A, maar dat scheelt maar een paar procent. Er zit natuurlijk ook een verschil in, een sandra score die 20% hoger ligt, betekend natuurlijk niet dat het systeem ook 20% sneller is. (mijn hele punt ook eigenlijk)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...