Ga naar inhoud

vastlopen amd xp 1600


Aanbevolen berichten

Bij spelletjes is het soms zo dat de pc opnieuw opstart, de specifikaties van de pc is: moederboard ECS elite k7s5a met sis chipset, amd xp 1600 processor, 300 wat voeding, harddisk seagat barracuda 7200 rpm 40 gb, grafische kaart elsa erazor 3 nvidia riva tnt pro 32 mb sdram. geheugen 256 ddr De instellingen in de bios wat betreft agp poort en geheugen voor kaart 32,64, 128 mb etc,,,, werden al meermaals gewijzigd. De voeding werd al verwisseld, De grafische kaart werd al geruild, eerst zat er een geforce 500 ti 200 in, doch het probleem blijft. Vooral bij spelletjes van EA zoals gp 2001, en fifa 2002,2001, blijft dit probleem, Is dit eigen aan het moederboard, zoja welk is een betrouwbaar moederboard. De pc werd pas geupdate in december, en alles valt nog in de gerantie.
Link naar reactie
vast een stomme vraag, maar heb je al eens andere drivers voor je videokaart geprobeerd? Vorig weekeinde installeerde ik mijn ouwe GF2 in een andere pc, met dezelfde drivers die ik altijd gebruikte, maar in 1 keer was het helemaal ellende. Een andere geinstalleerd, en het probleem was opgelost. Is verder de koeling voldoende? Bij games wordt de pc namelijk behoorlijk zwaar belast. Uit je verhaal maak ik op dat het omwisselen van videokaarten, voedingen etc (toch wel een ander merk voeding he??? ) niet zo veel uithaalt, dus een softwareprobleem ligt meer voor de hand. Als hij bij normaal windows gebruik etc nooit vastloopt, dan is de kans groot dat het geheugen van de pc en het moederbord niet stuk zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...