Ga naar inhoud

Is een MSI moederbord met Ahtlon XP1800 goed?


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een test gelezen waar ze een KT333 plank en en KT266a plank hadden getest met PC2100 cas 2 geheugen. dus zelfde geheugen. daar was de KT333 gemiddeld 3% sneller dan de KT266a omdat de waarscheinlijk de Memmory controller van de KT333 beter is dan die van de KT266a. DDR333 op cas 2 en zeker op cas 2,5 hebben nu nog weinig invloed omdat de FSB van de Athlon nog op 266 draait. als die nu is omhoog ging.
Link naar reactie
Gewoon zorgen dat je CPU unlocked is, en dat je een mobo heb met een PCI 1/5 divider (zoals de Epox 8KHA+). Punt is alleen dat je een behoorlijk goed (lees: duur) merk geheugen nodig heb als je op 333 MHz FSB wil draaien, en ook nog eens CAS2. Ik keek laast voor 512MB corsair, en dat moest ruim 300 euro kosten gaan, maar dat ging me toch net iets te ver. Verder zit er volgens mij weinig verschil in de mem controller zelf, zoals ik eerder al zei komt het verschil gewoon doordat de latency's lager zijn door de hogere kloksnelheid.
Link naar reactie
JEDEC zou die specificatie binnen een maand klaar moeten hebben, afwachten dus :smile: Het zou wel mooi uitkomen, de Barton CPU's (of was het nou throughbred met alleen een dieshrink naar 0,13 micron?) Zulen daarna niet erg lang meer op zich laten wachten. Volgens de rumors krijgt de Barton nog geen 333 MHz FSB, maar er is natuurlijk een dikke kans dat ze 2 modellen uitbrengen, de 266 en de 333, en dat ze de 333 dus gewoon wat later introduceren, net als bij de TB. Daar kwam de 266 variant ook een stuk later, pas nadat de KT133A al een tijdje in gebruik was.
Link naar reactie
[quote:3b48ea826e] Op 24-02-2002 21:34, schreef GeForce Mike: [img:3b48ea826e]http://www.eynstein.nl/ai/75drv4.jpg[/img:3b48ea826e] HJS idd een erg heftig bordje. jamemr genoeg heb ik al een KT266A plank. Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik voor deze gaan. ik heb erg positieve reviews gelezen over deze plank. [/quote:3b48ea826e] kijk eens goed naar de layout van het bord: de atx-powercable aansluiting zit hoogst ongelukkig. een beetje fan en je hebt problemen. ook moet je geen grote agp kaart willen hebben anders moet je zonder floppy drive door het leven :wink: en: het lijkt erop dat er wel heel veel jumpers op het bord zitten... :sad:
Link naar reactie
[img:3c280012b3]http://www.hardware.info/images/news/sl75drv5.jpg[/img:3c280012b3] Hier zijn opvolger alweer, de SL-75DRV5. [quote:3c280012b3]Zoals we gewend zijn van Soltek biedt dit moederbord ook weer veel instelmogelijkheden: multiplier, FSB, Vcore, AGP voltage en DIMM voltage; overklokkers zullen hierbij hun vingers af likken. Verder vinden we op de print de nieuwste VIA south bridge, de: VIA VT8233A waarin het nieuwe ATA 133-protocol is geïntegreerd. ATA133 is niet alleen sneller dan het oudere ATA 100 maar biedt ook ondersteuning voor harde schijven groter dan 160 GByte. [/quote:3c280012b3] HWI
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...