Ga naar inhoud

Probleempje bij opstarten


Aanbevolen berichten

Ok ik heb wel een heel raar probleem... Het volgende gebeurt zo 1 op de 10 keer. 1. Ik zet de computer aan, 2. Hij laad tot het punt dat normaal mij desctop verschijnt, 3. Het scherm blijft echter zwart en ik moet de computer resetten, 4. Ik krijg nu de optie om het in veilige modus of normaal en zo te doen, (je kent het wel) 5. Ik kies natuurlijk voor normaal, de computer laad alles, maar... 6. De resolutie is van 800 bij 600 naar 640 bij 480 gesprongen en ik heb maar 16 kleuren! 7. Dat gaat echter niet ongemerkt en windows vraagt of ik toch maar andere instellingen wil en daarna nog ff herstarten natuurlijk, 8. Meestal kan nu fatsoenlijk alles doen maar dan ben weer zo'n 15 min. verder. Dit kan nooit goed zijn voor mijn arme (ouwe) computer. (333 Mhz, windows 98, 96 Mb ram, pentium 2...)
Link naar reactie
Is dit een recent probleem, of heeft dit probleem zich altijd voorgedaan? Iets vergelijkbaars heeft de PC van mijn ouders gehad. Installeren van de nieuwste videodrivers bood geen uitkomst. Daarbij kwam nog dat de Bios instellingen gereset werden. Nadat de Bios was gemoderniseerd, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Dat was een een PIII moederbord van Elitegroup (2 jaar oud). Ik weet het typenummer niet meer.
Link naar reactie
Hoi, Ik heb dit ook eens gehad! Hier hoef je windhoos waarschijnlijk niet opnieuw voor te installen :smile: Je moet het volgende doen om het op te lossen: - als je een keer wel beeld hebt :razz: , moet je de refreshrate omlaag zetten. (via Beeldschermeigenschappen, tabblad Instellingen, knop Geavanceerd. Daar zie je een balkje met de tekst Vernieuwingsfrequentie). Die refreshrate staat meestal op Optimaal. Zet deze nu terug naar bv. 60 Hz. Reboot windhoos. Hierna de refreshrate weer op optimaal zetten en je probleem is als het goed is over... :grin: Hier ben ik na wat geklooi achter gekomen, toen ik hetzelfde probleem had. Groetjes, Ed
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...