Ga naar inhoud

Processor tweaken


Aanbevolen berichten

[quote:dfe779d445] Op 14-02-2002 1:09, schreef GrittyKitty: Tweaken=overklocken. P3 1GHz pc133 @ 1.2 GHz op FSB 160& 1.85 Vcore. Volcano 7 is genoeg neem ik aan. Wat zijn de gevolgen voor mijn PCI gleuf & AGP kaart? [/quote:dfe779d445] tja, reken zelf maar uit: pci bus = fsb/4 = 40 agp bus = fsb/2 = 80 moet te doen zijn maar het is erg krap... agp schijnt tot tenminste 83 hz stabiel te moeten zijn... wat dacht je eigenlijk van je geheugen? dat is nl vaak de bottleneck pc133 ram wil nog wel eens 145 lopen maar echt niet meer als je cas2 hebt dan kun je de latency timings op 3 zetten om dan je fsb hoger te zetten, maar daar wordt je ram alleen maar meer langzaam van. kun je de multipier factor niet veranderen? evt. cpu unlocken op [url]www.tomshardware.com[/url] en [url]www.anandtech.com[/url] weten ze er alles van. zoek maar eens een artikeltje op...
Link naar reactie
Hoi, Die handleiding raadt het meestal af om over te clocken :grin: Wil je nu in 1 stap zover overclocken??? Je kunt het beste stap voor stap overclocken. Steeds de FSB met een zo klein mogelijke stap (in het geval van jumpers, want via de BIOS gaat het vaak per MHz) vergroten. Dan kijken of het stabiel loopt. Zo ja, nog een stap verder. Zo nee, een stap terug. Hou behalve de stabiliteit de temperatuur van de CPU en mobo in de gaten... Groetjes, Ed
Link naar reactie
Mits de PCI en AGP videokaart van goede kwaliteit zijn zal je het wel redden. Dat AGP tot 83 MHz stabiel is is flauwekul, dat hangt van de kwaliteit van de videokaart af. Ik heb zelf een voodoo banshee die tot max 81 MHz gaat, terwijl mijn GeForce2 kaart op 92 MHz het nog steeds goed doet, hoger heb ik niet kunnen testen. Er is nog 1 probleem, je geheugen. Als je dat op 160 MHz FSB draaien wil moet je wel een goed merk hebben, ala Mushkin, Crucial of Corsair. Dan hebben we het dus echt over de topmerken, veer normale A-merken redden de 160 MHz ook niet. Verder is het nog maar afwachten geblazen of je processor het haalt, de PIII zit rond de 1100 MHz aan zijn top qua chipdesign.
Link naar reactie
Veel bankjes niet? Ik denk dat dit wel meevalt, geheugen woredt niet echt superheet, tenzij je er behoorlijk wat extra voltage op gooit. Ik draai al tijden op 150 MHz FSB, ook stom geluk dat dat wel wil met mijn huidige mem (155 lukt niet), maar echt heet wordt het niet. Van merken als Corsair is bekend dat ze vaak de 160 MHz wel halen kunnen, desnoods met iets meer voltage, of op CAS 3. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v0.5[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-02-15 19:33 ]
Link naar reactie
[quote:151542b1d9] Op 15-02-2002 17:05, schreef BA: Veel bankjes niet? Ik neem aan dat je geheugen banken bedoeld.... Ik denk dat dit wel meevalt, geheugen woredt niet echt superheet, tenzij je er behoorlijk wat extra voltage op gooit. Ik draai al tijden op 150 MHz FSB, ook stom geluk dat dat wel wil met mijn huidige mem (155 lukt niet), maar echt heet wordt het niet. Van merken als Corsair is bekend dat ze vaak de 160 MHz wel halen kunnen, desnoods met iets meer voltage, of op CAS 2. [/quote:151542b1d9] Of Kingston e.d. Dane-Elec schijnt ook wel goed te zijn. Zelf heb ik gewoon een "no-name" reepje en alles draait ook nog goed. Ook na overclocken. (P3 500@620, moet hoger kunnen, maar ja...)
Link naar reactie
[quote:33dd488ae4] Op 15-02-2002 9:39, schreef Mithrandir: en veel bankjes van wat jij noemde ook niet, zo vrees ik:( [/quote:33dd488ae4] In C't is niet zo lang geleden nog een test van 171 geheugenbanken geweest. Muskin viel met zijn (gegarandeerde) 150MHz geheugen enorm door de mand en was absoluut waardeloos. Micron (Crucial), Siemens, Infineon en MCI/MDT kwamen feilloos uit de tests. Kingston en Apacer waren iets minder maar ook heel goed. Corsair was er helaas niet bij.
Link naar reactie
ik heb de test gelezen :wink: zelf heb ik twee x 256 mb kingston (cas2) is wel stabiel maar weet niet meer tot hoever, dacht tot 153 MHz draai nu gewoon 133 omdat m'n cpu niet stabiel blijft :sad: had ook 2x naamloos. draaide stabiel op 147 MHz... (cas3) DA schreef: [quote:5a8f2e4ead] "Van merken als Corsair is bekend dat ze vaak de 160 MHz wel halen kunnen, desnoods met iets meer voltage, of op CAS 3." [/quote:5a8f2e4ead] duh! beter 155 mhz met cas2 dan 160 mhz met cas3! dat is echt sneller. ik verwijs hierbij naar het eerder genoemde artikel. corsair heeft zelfs speciaal pc150 ram met cas2 timings... dat schijnt zelfs 170 mhz cas2 te halen... maar welke cpu haalt dat nog? welk mb blijft stabiel? welke agpkaart/pcikaart blijft sane op die kloksnelheden? ('t kan best wel meevallen overigens, agp = 170/2 = 85, pci = 170/4 = 43)
Link naar reactie
Damn....ik begin over Proc. tweaking en julie bakkeleijen over wat...welke het beste is. wel...ik in het weekend een stap voor stap te tweaken, in BIOS wel te verstaan. Hoop maar dat het goed gaat. Vor jullie om te weten: TUSL2_C/P3-1GHz/Volcano 7 (om cool te houden)/2*256 Infineon CAS2/Scuzzi voor scanner/ GF3MX400/Promise fasttrack 100/en nog 2 pci kaarten. Echte reden van mijn post is dat ik die fasttrack & scuzzie kaart niet kapot wil.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...