Ga naar inhoud

langzaam opstarten van pc


Aanbevolen berichten

Ja inderdaad meer informatie zou makkelijker zijn. Want waar is die traag? In het begin van het starten van de PC? Of als die Windows aan het laden is? Als je dat moederbord + die processor net nieuw hebt gekocht en hebt ingebouwd in je bestaande PC. Dan kun je beter Windows ff opnieuw installeren. Het probleem is hier dan dat tie andere moederbord drivers ziet. Dus nog de drivers van het oude moederbord. Door Windows opnieuw te installeren en daarna dan de drivers van het nieuwe moederbord + andere drivers kan het probleem verholpen zijn.
Link naar reactie
Wat je zowieso kan doen om je post (power on self test) te versnellen is om in je bios dit op kort of op uit te zetten, en om je hard disks handmatig te detecten en op user in te stellen. Dit kan je opstart met zo'n 5 seconden versnellen soms. Verder zijn er best wel veel tweak progjes op de markt. Zoek er maar naar - sandra sisoft heeft bijvoorbeeld daar leuke onderdelen voor.
Link naar reactie
bij mij start de pc ook heel traag op en sluit ook heel traag af,mij werd verteld dat dit kan liggen aan het geheugen,maar hoe dat te controleren is weet ik niet,ook zou de harde schijf niet helemaal meer goed zijn,maar zo maar even een harde schijf kopen lijkt me nu ook niet iets wat je zo maar zou doen.mijn pc begon zo traag te werken nadat ik windows xp er op heb gezet in een ntfs partitie dat liep goed,ik heb het er weer afgehaald en met partition magic de partitie weer in fat 32 gezet,sindsdien loopt mijn pc niet goed meer.
Link naar reactie
xp NOOIT op fat32 zetten. fat32 is traag buggy en onveilig. vergeet ook niet XP staat wellicht voor eXPerience maar vraagt om eXtra Performance (met een vette :wink: naar AMD) to be fair, ik ben niet heel erg bekend met windows, dus als je zegt dat je iets hebt aangevinkt zegt mij dat niet zo veel :wink: het lijkt erop dat je een vast ip-adres hebt. weet je, over snel opstarten moet je je niet druk maken. als ie maar snel werkt. laat 'm dan 5 minuten opstarten, who cares!
Link naar reactie
blijft lastig om in dit topic een concreet antwoord te geven, zolang de starter niet aangeeft welke windows versie hij/zij gebruikt en hoelang dat opstarten nou echt duurt. Ik gebruik zelf een dual boot van XP en 98. XP start veel sneller dan 98, met dus dezelfde hardware, en meer direct meestartende programma's.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:9b354da00d] Op 22-02-2002 23:05, schreef Mithrandir: xp NOOIT op fat32 zetten. fat32 is traag buggy en onveilig. vergeet ook niet XP staat wellicht voor eXPerience maar vraagt om eXtra Performance (met een vette :wink: naar AMD) [/quote:9b354da00d] Ik heb xp ook op fat32 staan en heb nergens problemen mee maar ik heb dan ook een athlon xp 1700+ opstarten gaat sneller dan met win me met zelfde hardware en op te starten programma's.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...