Ga naar inhoud

Intel


Aanbevolen berichten

Zegt niks, een goede 1800+ haalt het wel en een gewone 1900+ haalt het misschien niet, het blijft gewoon geluk hebben. Ik weet niet wat je met je pc wil gaan doen, maar wil je dus de laatste spellen spelen zou ik niet voor een MX gaan maar voor een echte gf4. De MX mist leuke dingen welke wel in de gf4 zitten, env. bumpmapping, pixelshaders e.d.
Link naar reactie
  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Daar heb je gelijk in, maar dan kom je ook weer duurder uit. Bottom line is, dat een XP 2000+ voor een 2MX200 gewoon weggegooid geld is. Dus als ik hem was zou ik iets minder aan het OCen van de CPU gaan denken en iets meer aan een goede videokaart. Dat is veel praktischer. Een XP2000 + MX200, zelfs met een 166MHz FSB, is in 3Dmark2001SE geen partij voor mijn oudere T-bird 1400 + GF3 Ti200. Zelfs m'n 750MHz "Classic" Athlon + GF2 GTS zal niet veel slechter presteren, misschien nog wel beter.
Link naar reactie
Even aan de topicstarter nog, het wil helemaal niet zeggen dat je met een 2000+ ook over de 1.8 GHz komt hoor, het kan zelfs voorkomen dat ik het wel kan halen met een 1800+, terwijl jij het niet haalt. Mijn 1800+ loopt bijvoorbeeld 1670 MHz met een Vcore van 1.85V, terwijl de 1800+ van iemand anders hier op het forum maar naar 1610 MHz wil. Je kan dus nooit zeggen dat je met een bepaalde CPU een bepaalde snelheid haalt. Als je het wel haalt is het mooi, als je het niet haalt dan is het gewoon pech hebben, niks aan te doen. Hoewel de kans met een snellere CPU wel hoger is, ben je altijd afhankelijk van de "gelukfactor" Verder kan je idd beter iets meer in een snelle videokaart steken, die MX200 loopt waarschijnlijk niet eens veel sneller in een 1.8 GHz Athlon als in een PIII 450 :sad:
Link naar reactie
OK ik ben overtuigt :smile: Ik ga voor de ti4400, maar aangezien ik toch graag een 2000+ wil (dan heb ik in iedergeval de garantie dat ie op 10 X 166 = 1666 (standaart)loopt!) Moet ik dus flink wast geld uit mijn oude systeem zien te krijgen! Heeft iemand een richtprijs van wat ik moet vragen voor: P3 450 Mhz Chaintech 5600B-mATX-AUDIO-2.1N mobo met audio onboard dus en sis 6500B/5595 dual chip AGP 2 X 128 MB PC133 (Ik kan het datapad niet instellen en het moederbord ondersteund geen FSB 133 of kun je hier iest aan doen? Dan kan ik hem eerst to 600 Mhz OC'en :smile: ) 1 X 64 MB PC100 (Ook niet zonder dees trouwens) Midi tower 300 Watt Chaintech GF2 MX200 32 MB 4 X 2 X 12 brander (mijn oude wrak ik heb nu een 24 X Lite-On :grin: ) 3,5 Inch disk Philips 17 inch 100% vlakke beeldbuis max resolutie 1280 X 1024 @ 75 Mhz Iemand een idee voor de prijs? Wacht's mijn ouders betalen een nieuwe Philips monitor van 355 euro! Ik kan natuurlijk ook dees nog effe houden en van dat geld de GF4 kopen! :grin: :grin: (Ik wil later wel een ander, ivb met de games die moten natuurlijk op 1600 X 1200) Iemand dus idee voor de prijs zonder de monitor? Alvast bedankt, Marcel PS: Er kleeft ook nog een 8.1 GB Western Digital HD in :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Marcel de Reus op 2002-04-09 14:50 ]
Link naar reactie
[quote:014737d66c] Ik ga voor de ti4400, maar aangezien ik toch graag een 2000+ wil (dan heb ik in iedergeval de garantie dat ie op 10 X 166 = 1666 (standaart)loopt!) [/quote:014737d66c] Dat probeer ik net uit te leggen, die garantie heb je helemaal niet :sad: Het kan best zijn dat je op 10.5x166 blijft steken. Wat je voor dat systeem kan vragen weet ik zo niet, net wat de gek er voor geeft. kijk eens op http://www.marktplaats.nl of zoiets.
Link naar reactie
[quote:cf176bac35] Op 09-04-2002 14:28 schreef BA: [quote:cf176bac35] Ik ga voor de ti4400, maar aangezien ik toch graag een 2000+ wil (dan heb ik in iedergeval de garantie dat ie op 10 X 166 = 1666 (standaart)loopt!) [/quote:cf176bac35] Dat probeer ik net uit te leggen, die garantie heb je helemaal niet :sad: Het kan best zijn dat je op 10.5x166 blijft steken. Wat je voor dat systeem kan vragen weet ik zo niet, net wat de gek er voor geeft. kijk eens op http://www.marktplaats.nl of zoiets. [/quote:cf176bac35] Een 2000+ werkt op 12,5*133=1666MHz, hij wil 'm laten werken op 10*166=1666MHz. De CPU kan dat dus aan. Enige probleem zou het geheugen/moederbord kunnen zijn, maar dat zal wel lukken.
Link naar reactie
Ik heb voor m'n oude PC teruggekregen in guldens: - Pent II 400 Mhz (echte goede Intell) - 20 Gb Harddisk - 16 Mb Diamond Viper 550 Videokaart - 56K6 V90 intern modem - Een hele goede monitor van philips (17") - Incl CD-brander 4x schrijven - Incl CD-speler 32 speed - Incl een Scanner en SCSI-adapter - 256 Mb SDRAM - PCI 128 Creative Soundblaster - Geheel geinstalleerd en afgetuned Ding is rete-snel voor een PII-400 echt niet veel langzamer als m'n huidige P4 1.7 Ghz en waar het aan ligt: aanpassing van alle componenten (A-merken) zodat alles vloeiend liep. Kloon Een bedrag van: jawel fl. 1200,-- pieken. Kostte 3 jr geleden: 5.660,-- incl HP Deskjet 710C printer. Groet, AswinW (advies: ga niet te laag, ondanks wat ze hier zeggen op dit board).
Link naar reactie
[quote:1e04c41bef] Ding is rete-snel voor een PII-400 echt niet veel langzamer als m'n huidige P4 1.7 Ghz en waar het aan ligt: aanpassing van alle componenten (A-merken) zodat alles vloeiend liep. Kloon [/quote:1e04c41bef] Dat heb je waarschijnlijk alleen te danken aan die 256 MB en een snelle schijf, onder normaal windows gebruik zijn die belangrijker als brute CPU kracht (bij word en excell zit die CPU nog uit zijn neus te eten). Ga je gamen of wat anders doen, dan heb je veel meer CPU kracht nodig.
Link naar reactie
Idd. Ik zou gewoon ff rondkijken wat een vergelijkbaar systeem kost en als je je in die prijs kunt vinden dan plaats je een ad voor zo'n bedrag. Ga altijd hoger zitten dan het bedrag wat je er zeker voor wilt hebben want er wordt altijd afgedongen... Daarnaast is het maar net wat de gek er voor geeft. Want er zijn best mensen die een behoorlijk bedrag er voor over hebben hoor. Zo heb ik bijv eens een surfmast verkocht. Ik schat de normale prijs op zo'n 40 a 50 gulden. In de vondst gezet voor 75 en er ook dat bedrag voor gekregen (er werd niet afgedongen :smile: ). Dus een beetje mazzel moet je ook hebben :grin:
Link naar reactie
Niet helemaal onzin en toch onzin, over die 256 Mb. Ik kocht 'm eerst met 128 Mb en toen was ie al rete-vlot voor een PII. Het zit 'm veel in de harddisk. De 256 Mb merkte ik aan het surfen heel sterk. Zwaardere game gedraaid, dan wordt het moeilijk voor de 3D-kaart met 16 Mb Viper550, maar ook die was goed te spelen. Dan ben ik overtuigd als je overstapt naar een Geforce.. dat ie ook zwaardere games trekt. Heren, het is gewoon een combinatie van de componenten. Klaar... Als dat allemaal een beetje op elkaar aansluit dan kan de ene Pent II 400 Mhz veel meer presteren dan de ander Pent II 400 Mhz. Mij ex-PC presteerde vaak beter als menig Pent 6 a 700... Groet, AswinW
Link naar reactie
Wintelco heeft er maar 5 liggen en die zijn zo weg. Ik ken de eigenaar van Wintelco namelijk. Goedkoper dan 385 Euro kan je ze niet krijgen. dat is ook wel heel erg goedkoop. Ik was 435Euro kwijt incl verzendkosten. Maar in Mei als jij gaat shoppen dan zijn ze er vast wel weer ergens voor 385 Euro of minder. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3106024]3Dmark2001SE[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-04-09 18:57 ]
Link naar reactie
[quote:17c48cbeea] Op 09-04-2002 18:55 schreef AswinW: Niet helemaal onzin en toch onzin, over die 256 Mb. Ik kocht 'm eerst met 128 Mb en toen was ie al rete-vlot voor een PII. Het zit 'm veel in de harddisk. De 256 Mb merkte ik aan het surfen heel sterk. Zwaardere game gedraaid, dan wordt het moeilijk voor de 3D-kaart met 16 Mb Viper550, maar ook die was goed te spelen. Dan ben ik overtuigd als je overstapt naar een Geforce.. dat ie ook zwaardere games trekt. Heren, het is gewoon een combinatie van de componenten. Klaar... Als dat allemaal een beetje op elkaar aansluit dan kan de ene Pent II 400 Mhz veel meer presteren dan de ander Pent II 400 Mhz. Mij ex-PC presteerde vaak beter als menig Pent 6 a 700... Groet, AswinW [/quote:17c48cbeea] Tuurlijk is de combinatie wel belangrijk, maar je pc wordt echt niet sneller omdatje alleen maar A merken gebruikt. Als je een PII met een GF2 GTS pakt en je zet die naast een PIII met een GF2 MX, dan is het logisch dat hij sneller is, maar dat komt niet door het merk :smile: BTW, wat versta je ondet zwaardere games? games als MOHAA kan je denk ik wel vergeten, zelfs als je er een GF2 in steekt :sad:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...